גאדג'טים: סמארטפון מייזו פרו 6 פלוס - ביצועיסט, סוללה חזקה

הפרו 6 פלוס הוא פאבלט עם מסך גדול, עיצוב מתכתי וחומרה חזקה, הבא להתחרות בקטגוריית המכשירים העמוסה של ה-2,000 שקל

הפרו 6 פלוס הוא הסמארטפון האחרון שיצא בישראל מבית היצרנית הסינית מייזו (Meizu). החברה השיקה לאחרונה 4 דגמים, כאשר היום ניתן למצוא על המדף 7 דגמים (כולל החדשים). הפרו 6 פלוס הוא פאבלט עם מסך גדול, עיצוב מתכתי וחומרה חזקה, הבא להתחרות בקטגוריית המכשירים העמוסה של ה-2,000 שקל. המכשיר הזה מנסה לשמר את מעמדה של מייזו כאלטרנטיבה לשלל המותגים הסיניים המתחרים, הכוללים גם הם חומרה חזקה.

מסך: כפאבלט, הפרו 6 פלוס מגיע עם מסך בגודל 5.7 אינץ'. השוליים ממש לא דקיקים, כמו אלו הקיימים בחלק ממכשירי הדגל החדשים, אבל עדיין מדובר בעיצוב מכובד. הרזולוציה של המסך היא QHD, כאשר הטכנולוגיה היא Super AMOLED. מדובר במסך חד, עם צבעים נעימים שנראים טוב באור שמש ישיר. ביחס לקטגוריה, מדובר במסך טוב.

מצב Always On במסכי סמארטפונים הפך לפופולרי מאוד, כאשר הוא מציג את השעה, התאריך ואחוז הסוללה הנותר על גבי המסך, גם שהוא כבוי. המצב הזה לא פעיל כברירת מחדל בפרו 6 פלוס, אבל אפשר להפעיל אותו בהגדרות. רק חבל שמייזו לא טרחו להוסיף גם חיווי על התראות. מצד שני, נורה קטנה נדלקת בחלק העליון של המכשיר כאשר יש שיחות/הודעות שלא נענו. כדאי לקחת בחשבון שהפעלת המצב הזה תגרור בזבוז של הסוללה במייזו.

עיצוב: הפרו 6 פלוס עשוי מאלומיניום. זהו מכשיר מתכתי שנוח להחזיק ביד, אבל הוא מרגיש מעט כבד - 158 גרם, למרות שמבחינת המשקל שלו התחושה הייתה אמורה להיות קלה יותר. העובי של המכשיר סביר ועומד על 7.3 מ"מ. כאמור, העיצוב לא מפתיע במיוחד והדגם הזה מזכיר שלל דגמים אחרים של החברה.

ממשק: מכשירי מייזו מגיעים כמו אצל רוב היצרניות הסיניות עם ממשק משלהן, המשנה כמעט כל דבר במערכת ההפעלה. בפרו 6 פלוס מדובר בממשק FlyMe 6, היושב על אנדרואיד מרשמלו - 6.0.1 (ולא נוגט 7). האפליקציות במכשיר יושבות על עמודי הבית ולא במגירת האפליקציות. מי שמשתמש במכשירים סיניים כבר התרגל לרעיון הזה.

טכנולוגיית 3D Press מאפשרת לחיצה בעוצמה שונה על המסך, עבור גישה לפעולות מהירות. למשל, לחיצה על אנשי קשר תוביל לחיוג מהיר לאנשי קשר מועדפים וחיפוש אנשי קשר. לחיצה על מסרונים תוביל לשליחת הודעות מהירה לאנשי קשר מועדפים ולחיצה על המצלמה תוביל לצילום וידיאו או סלפי שנקרא כאן שיקוף. היכולות של 3D Press פועלות רק על אפליקציות הבית של מייזו. אחרי שהתנסינו ב-3D Press פעם או פעמיים, הפסקנו להשתמש בו, כי הוא פשוט לא עוזר יותר מדי.

אהבנו גם את המצב "ידידותי לעיניים", בו המסך מוריד את הצבע הכחול ומחליף אותו בצהוב. דבר הנוח לשימוש בלילה (פחות מעייף את העיניים). ניתן לקבוע שעות שהמצב הזה יתחיל לעבוד באופן אוטומטי. בהרבה מכשירים בשוק הדבר דורש הפעלה ידנית עבור המצב הזה, מה שהופך אותו למיותר ללא הפעלה אוטומטית. עוד יכולת נחמדה בממשק היא הקלטת שיחה מובנית בתפריט השיחה עצמה.

פחות אהבנו בממשק שבשביל שאפליקציות יעבדו ברקע והסינכרון שלהן לא יפסיק לעבוד, צריך לבצע הגדרה ידנית (דרך אבטחה, הרשאות והרץ ברקע). מדובר בסרבול לא הכרחי למשתמש.

חומרה: הפרו 6 פלוס הוא ביצועיסט נהדר. יש לו מעבד Exynos 8890 מבית סמסונג, זה המריץ את הגלקסי S7. יש לו שני מעבדים שרצים במקביל 8 ליבות לצד 4 ליבות וזיכרון העבודה העומד על 4 ג'יגה. התוצאה היא מכשיר מהיר שלא מגמגם לרגע, לא קופא ולא נתקע. תענוג. נפח האחסון הפנימי עומד על 64 ג'יגה, אבל ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. מה שכן, יש כאן אפשרות לשילוב שני כרטיס סים. פתרון טוב למי שמחזיק שני קווים או מבקר בחו"ל. לפרו 6 פלוס רמקול בודד בצד הימני, הוא במיקום נוח והסאונד סביר.

גם בפרו 6 פלוס, כמו בדגמים אחרים של החברה, כפתור הבית הפיזי מאפשר לחזור לעמוד הבית בלחיצה עליו, כאשר נגיעה קלה עליו מבצעת חזרה אחורה ולחיצה כפולה מזניקה את המצלמה. מאוד נוח וידידותי. כמו כן, לחיצה ארוכה עליו שהמסך פתוח, מאפשרת לבצע כיבוי למסך. כפתור הבית גם משמש כמזהה טביעות האצבע. זה מהיר מאוד ומאפשר בלחיצה בודדת גם פתיחת המסך וגם שחרור הנעילה.

מצלמה: המצלמה של הפרו 6 פלוס מוציאה תמונות מעולות באור יום, הן חדות עם צבעים עשירים (לא יותר מדי) ועם רמת פירוט טובה. במקומות סגורים ובמיוחד בלילה, איכות התמונה הופכת למגורענת והרבה פחות חדה. הרזולוציה במצלמה הקדמית עומדת על 12 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי ומפתח צמצם של רק f2.0. מה שאולי מצביע על הסיבה לביצועי הצילומים הנמוכים בלילה. הפלאש עצמו מגיע במבנה מיוחד של טבעת עם אורות LED. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל והתוצאות בינוניות.

סוללה: הפרו 6 פלוס הפגין ביצועי סוללה מצוינים. בשעות הלילה הסוללה עמדה על 30%, כך שאין בעיה להעביר יום עמוס מאוד עם המכשיר הזה. הסוללה מגיעה בקיבולת מכובדת של 3400 מיליאמפר/שעה, מחבר טעינה מסוג USB-C ותמיכה בטעינה מהירה (המטען המהיר מגיע בערכה). זו מספקת 21% אנרגיה בתוך רבע שעה ו-45% בתוך חצי שעה.

בשורה התחתונה, הפרו 6 פלוס הוא מכשיר נהדר מבחינת מהירות העבודה, ביצועי הסוללה וצילומים (באור יום).

מחיר: 2,000 שקל ברשת באג (אחרי הורדת המיסוי של 15% בעקבות תוכנית "משפחהנטו" של כחלון).

ציון: 8.5

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ