אזורים: 8,400 ד' בחודש רטרואקטיבית לחתנו של בעל השליטה

ג'ק (ינקי) קליין, חתנו של הרשי פרידמן, מסייע לאזורים בליווי, ייעוץ, ניהול וקידום פרויקטים בארה"ב

הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי
הרשי פרידמן / צילום: תמר מצפי

אסיפת בעלי המניות של חברת הנדל"ן אזורים שהתכנסה אתמול אישרה גם את תיקון והארכת מדיניות התגמול של החברה, וכן את הארכת כהונת מנהלי החברה, בעל השליטה הרשי פרידמן כיו"ר ודרור נגל כמנכ"ל (לאחרון הקצתה אזורים חבילת אופציות למניות בשווי של יותר מ-600 אלף שקל). עלות העסקתו של נגל בשנת 2016 עמדה על 3.2 מיליון שקל, וזו של בעל השליטה פרידמן, בהיקף משרה של 75%, על 3 מיליון שקל.

בעלי המניות באזורים יתכנסו שוב בחודש הבא, כדי לאשר שדרוג בשכר החודשי של ג'ק (ינקי) קליין, חתנו של בעל השליטה הרשי פרידמן, שיעמוד על 8,400 דולר (כ-30 אלף שקל), רטרוקאטיבית מאמצע חודש אוגוסט האחרון, נוסף על החזר הוצאות, וזאת עבור שירותי הניהול שהוא מעניק לאזורים בהיקף משרה של 75%. קליין נכנס לתפקידו באזורים במהלך 2014, אז היה זכאי לתגמול חודשי של 7,500 דולר, ובתחילת 2015 הופחתה התמורה החודשית שלו ל-5,000 דולר. בסיכום 2016 עלות העסקתו באזורים עמדה על 230 אלף שקל (כ-60 אלף דולר).

קליין מסייע לאזורים בליווי, ייעוץ, ניהול וקידום הפרויקטים שלה בארה"ב, ונוסף על כך הוא מועסק על-ידי פרידמן בתפקידי ניהול ושיווק שאינם קשורים לחברה. ועדת הביקורת ודירקטוריון אזורים שאישרו את שדרוג השכר ציינו, כי סך התשלום "הוא סביר וראוי בנסיבות העניין", וזאת בין היתר בזכות ההיכרות המעמיקה עם נכסי החברה בארה"ב, וכן בזכות הקרבה הגיאוגרפית שלו לפרויקטים (תושב קנדה). כמו כן ציין הדירקטוריון לחיוב את מעורבותו של קליין במו"מ ובהליכים המשפטיים המתנהלים מול שותפי אזורים בפרויקט המגורים יונקרס שבניו יורק.

אזורים מחזיקה היום בארה"ב בחטיבת קרקע ביוסטון וכן בזכויות בפרויקט למגורים בניו יורק (יונקרס), שבו היא מנהלת מו"מ ליישוב מחלוקות מול השותף שלה, לאחר שחילוקי דעות בעניינו הובילו את הצדדים לביהמ"ש. דיון בנושא צפוי בחודש אוגוסט הקרוב. דוחות אזורים ל-2016 חושפים, כי הוצאות החברה בגין ניהול ההליכים המשפטיים בנוגע לפרויקט הצטברו בסיכום שנתי לכ-13 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של אזורים מתרכז בייזום פרויקטים למגורים בישראל, והיא נחשבת לאחת השחקניות הגדולות בענף. בסיכום 2016 מכרה החברה קרוב ל-750 דירות (כולל חלק שותפים) תמורת קרוב ל-1.4 מיליארד שקל, אחרי שב-2015 מכרה 850 דירות תמורת 1.6 מיליארד שקל.

בסיכום שנתי בולטות המכירות בפרויקטים של אזורים בהרצליה וברחובות, ולצד זאת מכירות משמעותיות שהציגה בין היתר גם בבאר שבע, בנהריה, בצור הדסה ובחדרה משכו מטה את מחיר הממוצע של דירה שמכרה ל-1.8 מיליון שקל, לעומת מחיר ממוצע של יותר מ-1.9 מיליון שקל לדירה ב-2015.

בסיכום שנתי הציגה אזורים זינוק של כ-140% בהכנסותיה שהגיעו ל-1.5 מיליארד שקל, בעיקר בזכות עלייה בהכרה בהכנסות מדירות שנמכרו, ובשורה התחתונה רווחיה קפצו בכ-150% ל-137 מיליון שקל. מניית אזורים טיפסה מתחילת השנה בכ-30% ומחירה משקף לחברה שווי של כ-930 מיליון שקל.