הנפקת בזן: המוסדיים הסתערו על הסדרה הדולרית

בשלב זה מסתמן שהחברה תגייס יותר מ-570 מיליון שקל בסדרה הדולרית, ולא תגייס כלל בשקלי ■ שוקלת לפתוח את הגיוס ל-700 מיליון שקל

למרות סכסוך העבודה וניסיונות העובדים לשבש את ההנפקה מסתמן שבזן סוגרת הנפקה יפה. החברה שביקשה לגייס כ-500 מיליון שקל בשתי סדרות (שקלית ודולרית) תגייס בשלב המוסדי 570 מיליון שקל ותגדיל את הגיוס הכולל ל-700 מיליון שקל. בסך-הכול הגיעו מהמוסדיים ביקושים של 1.7 מיליארד שקל. 

המוסדיים שמחפשים חשיפה לדולר הסתערו על הסדרה הדולרית שתיסגר כנראה בריבית של 4.7% מה שהפך את הגיוס כולו לדולרי בשל העובדה שהחברה תבטל את הגיוס בסדרה השקלית.

גורם בכיר בשוק החיתום: "זה לגיטימי לחלוטין שחברה שהפעילות שלה נקובה בדולרים תקבל את ההלוואות שלה בדולרים. צריך לזכור שהיום המשקיעים מתחילים לפזול גם לחשיפה דולרית והסדרה הזו של בזן מעניינת".

מנהל השקעות בכיר אמר: "אם עובדי בז"ן חשבו לשבש את ההנפקה הרי שהם לא מבינים בהילכות שוק ההון. היכולת שלהם לשבש הנפקה כזו היא נמוכה - כמובן שאם היה מתפתח משהו רציני היינו מבקשים לדחות ביום יומיים את ההנפקה אבל זה כל הנזק שהם יכלו לגרום להנפקה".

ישראל לדרברג, סמנכ"ל כספים וכלכלה, קבוצת בזן: "עם העלאת דירוג בזן לקבוצת ה- A , סיימנו היום הנפקה מוצלחת נוספת של סדרת אג"ח דולרית חדשה במח"מ ארוך בריבית של 4.7%. הביקושים הגבוהים ושיעור הריבית שהושג במכרז המוסדי מעידים על האמון שזוכה לו החברה משוק ההון. זהו מהלך נוסף בייצובה הפיננסי של הקבוצה ושיפור איתנותה הפיננסית ונזילותה. אנו נמשיך לפעול לצמצום החוב הפיננסי נטו של הקבוצה תוך הפחתת עלויות המימון והארכת המח"מ".