פשרה בייצוגית: קסטרו תתרום תווי קנייה בשווי 1.3 מיליון שקל

בתביעה הייצוגית נטען לפגיעה בזכויות הצרכן הבא לממש כרטיסי מתנה (WishuCard) שהנפיקה כאל עבור קסטרו - טענה שהוכחשה ע"י הנתבעות

קסטרו / צילום: איל יצהר
קסטרו / צילום: איל יצהר

רשת האופנה קסטרו תתרום תווי קנייה בהיקף כולל של 1.3 מיליון שקל במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית נגדה.

התביעה הוגשה נגד חברת כרטיסי האשראי כאל ונגד קסטרו, כשטענת התובע (שמוכחשת על-ידי הנתבעות) היא לפגיעה בזכויות הצרכן הבא לממש כרטיסי מתנה אותם הנפיקה כאל עבור קסטרו (WishuCard).

לטענת התביעה, ההפרה מתייחסת לזכות הצרכנים לקבל עודף במזומן כאשר נותרה בכרטיס יתרה של 5% או 100 שקל, הנמוך מבניהם, וכי תוקף הכרטיסים למימוש יהיה לתקופה של שנתיים. התביעה טוענת כי את התנאים הללו הפרה קסטרו.

במסגרת הפשרה תנפיק קסטרו כרטיסי מתנה בשווי של 150 שקל כל אחד ובסך כולל של 1.3 מיליון שקל, כאשר כרטיסי המתנה הללו יחולקו לציבור באמצעות עמותות (כלומר שהם יהוו תרומה לציבור). העמותות דרכן יחולקו הכרטיסים הן האגודה למען החייל, שתחלק כרטיסים בשווי של 735 אלף שקל; עמותת העטלף, שתחלק תווים בשווי כולל של 100 אלף שקל; עמותת קו משווה, שתחלק כרטיסי מתנה בשווי 260 שקל אלף שקל (המיועדים לציבור הערבי); עמותת פתח, שתחלק כרטיסים בשווי 195 אלף שקל (המיועדים לילדים בעלי קשיי למידה, בעיקר מהמגזר החרדי); ועמותת הגל שלי, שתחלק לבני-נוער בסיכון כרטיסים בשווי של 10,000 שקל.

בנוסף תאריך קסטרו את תוקף כרטיסי המתנה אשר פג תוקפם ואשר לא מומשו כלל, כך שניתן יהיה לממש את הסכום המקורי שהוטען בכרטיסים הללו לתקופה של 12 חודשים (מהיום). עוד תאריך קסטרו כרטיסי מתנה שנעשה בהם שימוש חלקי לתקופה של 12 חודשים.

עוד נקבע בהסכם הפשרה שקסטרו תתחייב מעתה שמקבלי כרטיסי מתנה של הרשת יוכלו לבטל את הכרטיסים בתקופה של 14 ימים מיום הרכישה (כנגד קבלת הסכום ששולם עבור הכרטיסים הללו). כמו כן, קסטרו תחדד את תקנון השימוש בכרטיסי מתנה ותפרסם אותו באתר האינטרנט שלה.

עוד נקבע כי התובע יקבל גמול של 75,000 שקל, ועורכי דינו יקבלו שכר-טרחה בסך 275 אלף שקל (ת"צ 28863-04-13).