hibob שפיתחה פלטפורמה לניהול משאבי אנוש גייסה 17.5 מ' ד'

החברה, ששמה לה למטרה לשנות את הדרך שבה מעסיקים מתקשרים עם העובדים שלהם, השלימה מאז הקמתה גיוס של 25 מיליון דולר

סטארט אפ  הון סיכון הייטק כבלים בינארי /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק כבלים בינארי / צלם: thinkstock

פחות משנה אחרי גיוס הסיד, hibob משלימה סבב A ומגייסת 17.5 מיליון דולר. החברה, ששמה לה למטרה לשנות את הדרך שבה מעסיקים מתקשרים עם העובדים שלהם, השלימה מאז הקמתה גיוס של 25 מיליון דולר. hibob פיתחה פלטפורמה לניהול משאבי אנוש וביטוח שמיועדת במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים, והיא פעילה בעיקר בבריטניה.

את הפתרון שלה השיקה רק לפני כחצי שנה, והוא כרגע משרת כמה אלפי עובדים בבריטניה ולאחרונה גם בישראל. הגיוס הנוסף יאפשר לחברה להמשיך לייצר קשרים אסטרטגיים ושותפויות רלוונטיות עם מובילים בתעשיית הביטוח ועם חברות רב לאומיות העוסקות במתן הטבות ותמריצים לעובדים.

"החזון שלנו הוא לשנות את הדרך שבה עסקים קטנים ובינוניים מתקשרים עם העובדים שלהם", ציין בהודעת החברה רוני זהבי, מייסד-שותף ומנכ"ל. "סביבת העבודה בארגונים מודרניים משתנה. בשנת 2017 אחד מתוך שלושה עובדים בארה"ב מוגדר מילניאל (נולד אחרי 1995). בשנת 2025 המספר יעלה לשניים מתוך שלושה. כניסתם של עובדים מדור המילניום מכתיבה התנהלות אחרת הנובעת מציפיות ודרישות שונות שלהם בנוגע לאיך נראה מקום העבודה ואיך מתנהלת האינטראקציה בינם לבין מנהליהם והעובדים המקבילים להם. בעידן תחרותי שבו יש צורך אינסופי בגיוס עובדים ומנהלים מצוינים ושימורם, בעידן שבו המדיה החברתית - כמו LinkedIn - מנגישה עובדים להצעות עבודה אטרקטיביות של מעסיקים, נדרשת טכנולוגיה חדשנית שתחליף את עשרות קבצי האקסל בהם נתוני העובדים מנוהלים ותחבר באופן אינטגרטיבי את ניהול ההטבות והביטוחים לעובדים, תוך שהיא שמה במרכז מעייניה את המשאב היקר ביותר לחברה - העובד".

"80% מההוצאות של כל חברה מודרנית הוא על כוח אדם ולכן טבעי שהניהול שלהן יעשה באמצעות פלטפורמה טכנולוגית שתייצר אפקטיביות. שוק מערכות ניהול כוח אדם הוא שוק גדול הקיים כמה עשרות שנים והוא התרכז בעיקר במערכות שנבנו לצרכיהם של מעסיקים גדולים עם מאות ואלפי אנשים", מציין בהודעה סקוט טובין, מנהל בקרן Battery שהשתתפה בסבב הנוכחי. "מעסיקים קטנים ובינוניים מתמודדים מול אתגרי ניהול המשאב האנושי עם פחות משאבים וללא פתרון יעיל".

דבור הבל, שותף-מנהל ב-Eight Roads Ventures, זרוע ההשקעות של פידליטי, שלקחה חלק בסבב הנוכחי, ציין כי "החיבור היצירתי בין פלטפורמת ניהול משאבי אנוש למעסיקים קטנים עד בינוניים, לעולם הביטוח וההטבות לעובדים משנה את כללי המשחק. לא עוד מערכות נפרדות שאינן מתקשרות בינן לבין עצמן, אלא מערכת אחת דיגיטלית המאתרת באופן אוטומטי את הביטוח או ההטבה הכי מתאימה לעובד ומציעה לו אותה באופן פשוט תוך שקיפות מלאה. בנוסף, המערכת של hibob מייצרת כוח קנייה מאוגד המאפשר למעסיקים קטנים-בינוניים ליהנות ממחירים תחרותיים שעד כה היו נחלתן של חברות גדולות".

hibob

שנת הקמה: 2015

מה החברה עושה: ניהול תקשורת בין מעסיקים לעובדים

מייסדים: רוני זהבי (מנכ"ל); עמית כנעני (סמנכ"ל מוצר); ישראל דויד (סמנכ"ל טכנולוגיות); אנדי בלזס (סמנכ"ל פתרונות)

מספר עובדים: 50, 30 מתוכם בישראל

סך גיוסי הון עד כה: 25 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: קרן Battery, שתי זרועות ההשקעה של התאגיד הפיננסי המוביל בארה"ב Fidelity:Eight Road Ventures ו-Arbor Ventures, הקרן Bessemer