הממשלה אישרה בהליך-בזק את פיצול תאגיד השידור

(עדכון) - התיקון אמור לפצל את תאגיד השידור החדש לשני גופים נפרדים: האחד יעסוק בחדשות ואקטואליה בלבד עם הנהלה חדשה שתיבחר בהמשך, והשני יעסוק בכל היתר ללא שינוי בהרכב ההנהלה הקיימת

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

הממשלה אישרה היום (ד') בישיבתה השבועית את התיקון לחוק השידור הציבורי, שנועד לפצל את תאגיד השידור החדש לשני תאגידים נפרדים: האחד שיעסוק בחדשות ואקטואליה בלבד עם הנהלה חדשה שתתמנה בהמשך; והשני שיעסוק בכל היתר וללא שינוי בהרכב ההנהלה, בראשות המנכ"ל אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר. על-פי הערכות, השניים יפרשו מתפקידם בשל הדרתם מתחום החדשות, אלא אם בג"ץ יפסול את החקיקה בעניין.

מחר (ה') בערב יובא התיקון לחוק להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ובאופוזיציה כבר הודיעו על הכוונה להחרים את ההצבעה.

באופוזיציה מוחים על כך שהקואליציה קבעה סדרי דיון חריגים השמורים למצבי חירום בלבד, שעה שמדובר בתיקון לחוק שכל-כולו נתפס כגחמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד מחו באופוזיציה על כך שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא נענה לדרישות שביקשו להמתין לתחילת מושב הקיץ של הכנסת שייפתח בשבוע הבא.

"הקואליציה, בגיבוי יו"ר הכנסת, בחרה להעביר את החוק המשפיע על מאות משפחות ועל מהות השידור הציבורי בישראל באמצעות מחטף", מסרה היום (ד') ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת סיעות האופוזיציה. "חובתנו כאופוזיציה לא לתת יד למהלך הפגום והלא ראוי מבחינה דמוקרטית, ולכן לא ניקח חלק בדיון מחר".

לדבריה, "גם אם כל חברות וחברי הכנסת של הקואליציה מוכנים להיות עובדי הקבלן של נתניהו על חשבון הציבור, אנחנו לא ניתן לזה יד".

באופוזיציה טוענים בין היתר כי התיקון לחוק נועד להחליש את השידור הציבורי באמצעות הגברת התלות בדרג הפוליטי ועל-ידי זריעת חוסר ודאות שתקשה על גיוס או שימור כוח-אדם איכותי.

רק בשבוע שעבר, נזכיר, הכנסת העבירה תיקון נוסף בחוק שמביא לדחיית השידורים של התאגיד החדש ל-15 במאי, לאחר שאלה אמורים היו להתחיל כבר ב-30 באפריל.