שווים וזולים: מלונות ייחודיים הפכו ללהיט חם ברחבי אירופה

הצצה לטרנד חם שצובר תאוצה בבירות אירופה - "סירת מלון" (BOTEL) ■ מדובר בסירות ענק העוגנות במיקום קבוע במרכזי הערים, משמשות כבתי מלון לכל דבר ומציעות אירוח ברמה של 3 או 4 כוכבים בעלויות מפתיעות

סירה מלון / צילום: מתוך הוידאו
סירה מלון / צילום: מתוך הוידאו

טרנד חדש הולך וצובר תאוצה בבירות אירופה, וקוראים לו "סירת מלון" או BOTEL באנגלית. בעיר אמסטרדם בלבד ניתן למצוא מעל 100 סירות לתקופת הקיץ שמשמשות כמלון, וחלקן אפילו זכו לדרוג של 4 כוכבים. גם אתר חיפוש המלונות הוטלס קומביינד שילב כבר בתפריט החיפוש שלו אפשרות לחיפוש סירות שהוסבו למלונות ביעדים שונים. 

מחיר ממוצע ללילה, כך מוסר איל סגל מהאתר, בחודש מאי על שפת נהר הדנובה בבודפשט עולה 178 שקל עבור רמת אירוח של 4 כוכבים, זאת בהשוואה לחדר במלון ברמת אירוח דומה שעולה 460 שקל. בלונדון סירה ברמת אירוח של 4 כוכבים עם שרות חדרים הזמין 24 שעות וספא תעלה 670 שקל לזוג, בהשוואה למלון בסטנדרט דומה שיעלה 750 שקל.

באמסטרדם חדר זוגי על המים יעלה 348 שקל, בהשוואה למלון ברמת אירוח דומה במחיר של 490 שקל. בונציה רמת ארוח של 3 כוכבים על סירה תעלה 353 שקל, לעומת מלון ב-500 שקל. 

הסירות אינן מפליגות ושומרות על עגינה במיקום קבוע. הן מגישות ארוחת בוקר, ברובן אפשר למצוא אינטרנט אלחוטי ללא תשלום, והן מציעות שרותים מיוחדים כמו השאלת אופניים לאורחים ללא תוספת תשלום.