"זה כמו ערימה של תרופות על הרצפה לעומת ארון של בית מרקחת"

שם: Bavel (בבל)

שנת הקמה: 2016

מייסדים: יוגב יצהרי, דני כהן

מימון: עד היום התקיימו מהון עצמי בהיקף של כ-150 אלף דולר, ובקרוב יוצאים לגיוס ראשון (סיד).

המוצר:

תוכנה לתיעוד, לשיתוף ולבקרה של אתרי בנייה. "התוכנה מותקנת על טלפונים ומעודדת את האנשים בשטח לצלם את העבודה שלהם וכך לתת תמונה רחבה יותר למנהלים, ולהשאיר את כולם מעודכנים.

"מדובר בתוכנת מדף, בתשלום חודשי, ואנחנו יכולים להתאים את עצמנו לכל פרויקט. מה שקורה היום שהתיעוד לא נעשה, יומן העבודה אם בכלל עושים אותו הוא לצאת ידי חובה. השיתוף לא נעשה בכלל. יש תיקיות של מהנדס הביצוע, של מנהל הפרויקט. במקרה הטוב הן נמצאות בשרת משותף. רק מי שהפיק את האינפורמציה יודע להשתמש בה, וגם זה לא תמיד. ואם מנהל פרויקט עוזב? אף אחד לא יודע מה היה. עם התוכנה שלנו, גם אם אתה מנהל פרויקט שנכנס לפרויקט היום, יש לך גישה לכל פיסת מידע, מהביצוע ומעלה. בקרה היא שמנהל העבודה שואל כמה קוב קיבלנו לצורך התקרה כדי שיוכל לחשב לפחת, או כמה פועלים הביא קבלן המשנה כדי שאוכל לשלם לו. אנחנו רוצים את כל זה להחליף בפעולה אחת די אוטומטית.

"אנחנו משווים את זה לתרופות: תחשבי על ערימת כדורים ששפוכה על הרצפה לעומת ארון של בית מרקחת.

איך הכול התחיל:

יצהרי, מהנדס בניין בהכשרתו, עבד בפרויקטים שונים, בעיקר ציבוריים, והוא מספר: "בבל התחילה מהמצוקה שלי באתרי בנייה. אתר בנייה בתחום הציבורי זה תחום מאוד מורכב, אירועים מהירים מאוד, היה לי קשה לעקוב, למצות את שורות הרווח, לעמוד בלוחות זמנים.

האסימון נפל לו כשעבד בפרויקט מתקני ההתפלה בפלמחים: "הייתי מהנדס ביצוע וניהלתי שם פרויקט של 160 מיליון שקל. אלה פלטפורמות אזרחיות שמותאמות לחומרים ולצינורות ומכניקת זורמים שזה תחום אחר של הנדסה שדורש רמה אחרת של הנדסה.

"התחלתי בשרבוט של כל מיני גיליונות אקסל וורוד למערכת תיעוד של מה שאני עושה. התחלתי בצורה די סיסטמטית, העליתי נתונים בסוף כל יום, ואחרי כמה חודשים נבנתה לי תמונה של איך הפרויקט נראה מבחינה מספרית, תקלות, הערות. יכולתי לשתף את הדברים עם שאר המפקחים והתחלנו לראות שאנחנו מצליחים לייצר שליטה מאוד גבוהה.

"התחלנו את הפיתוח של המוצר עצמו באמצע 2015. לצד התכנות אחראי מנהל הטכנולוגיה דני כהן, לשעבר מנהל טכנולוגי של סלופארק. אנחנו רשומים כחברה מדצמבר 2016".

לקוחות:

"אנחנו פונים לקבלניות בינוניות ומטה, ופחות מכוונים לחברות הגדולות, כי הגדולות צריכות השקעה מאוד גדולה בשירות לקוחות", מספר יצהרי.

למי פניתם עד כה?

"סיימנו עד עכשיו עשרה פרויקטים של פיילוט, ואם יש משהו שצריך להגיד - זה שהענף מוכן לשינוי. פשוט שלחנו מיילים למאה חברות קבלניות בינוניות וקיבלנו היענות נהדרת. אנחנו מקווים לסיים את הגיוס עד תחילת הקיץ, ובחגים נהיה בשיווק בארץ וגם בחוף המזרחי בארה"ב.

ארבל ליליה, מנהל פרויקט שיפוץ בית ליסין בתל אביב מטעם גרין מבנים, עבד עם המוצר של בבל בחודשים האחרונים: "זה פרויקט מורכב עם הרבה עבודות שונות - שנה של הריסות במרכז תל אביב, תוך כדי כך שחנויות עובדות, אנשים עוברים. אני מצלם עשרות תמונות ביום, ופעם הייתי מצלם תמונה רגילה ולא היה לי מושג מה צילמתי ומאיזה כיוון ואין לזה שום ערך. עכשיו אני יכול לראות בכל שלב בדיוק מה עשיתי ומה ראיתי. יש לי חיפוש ותיעוד. זה מותקן על הטלפון שלי, שבמילא הוא איתי. המהנדסים מחוברים לזה, רואים מה צילמתי ויכולים לראות. הם משתמשים בזה גם לחשבונות".

שימוש נוסף:

"ניגשנו גם למכרז משרד הכלכלה להפעלת רחפנים לקידום הבטיחות באתרי בנייה. התוכנה שלנו יודעת לקבל נתונים מצילומי רחפנים ולערוך דוחות, המערכת שלנו יודעת לתעד - אפשר להשתמש בזה לייעול מהצד הכלכלי, אבל גם לעזור בעניין הבטיחותי".

ממשרד העבודה נמסר ל"גלובס" כי 18 חברות ניגשו למכרז, ובקרוב יוכרז מי תיבחר לבצע את הפיילוט.