חמת מתרחבת: רכשה חברה בארה"ב ב-2.8 מיליון דולר

חמת חתמה על הסכם לרכישת החברה האמריקאית האוזר (Houzer) שפועלת בתחום היבוא, השיווק וההפצה של מוצרים סניטריים לעיצוב הבית

מוצרים של חמת / צילומים: אתר החברה
מוצרים של חמת / צילומים: אתר החברה

חברת חמת, הפועלת בתחום המוצרים לחדרי אמבטיות, שירותים ומטבחים, עושה צעד ראשון להרחבת פעילותה בצפון אמריקה. החברה דיווחה הבוקר (א') כי היא חתמה על הסכם לרכישת החברה האמריקאית האוזר (Houzer) בכ-2.8 מיליון דולר (כ-10 מיליון שקל).

האוזר ממוקמת בניו-ג'רזי ופועלת בארה"ב בתחום היבוא, השיווק וההפצה של מוצרים סניטריים לעיצוב הבית - בעיקר כיורים למטבחים ולאמבטיות - בארה"ב. בכוונת חמת, שאותה מוביל המנכ"ל רועי רגרמן, לחדור לשווקים חדשים בצפון אמריקה באמצעות קשרי הלקוחות, מערך השיווק וההפצה והמותג של האוזר. השלמת העסקה צפויה בשבועיים הקרובים, ומותנית בקיומם המצטבר של כמה תנאים מתלים, ובהם מילוי כל התחייבויותיה של האוזר לבנק מקומי.

נוסף על כך, במועד השלמת העסקה יעניק בעל השליטה בהאוזר לחמת אופציה לתקופה של 90 יום לרכוש קרקע בשטח של כ-45 דונם ומבנים (משרדים ומחסן) בשטח בנוי של כ-4,000 מ"ר בעיר המילטון שבמדינת ניו-ג'רזי בכ-4 מיליון דולר.

מניית חמת , הנמצאת בשליטתו של יואב גולן, הגיבה לדיווח בעלייה של יותר מ-3% והשלימה עלייה של יותר מ-60% בשנה האחרונה. שווי החברה הגיע לכ-540 מיליון שקל. הכנסות חמת הסתכמו ב-2016 בכ-306 מיליון שקל - גידול של 1.4% לעומת 2015, והרווח הנקי שלה צמח בכ-4% והסתכם ב-35 מיליון שקל.