מכר חולצות אליפות מזויפות - וחויב בפיצוי של 200 אלף שקל

ביהמ"ש פסק כי סוחר שניסה למכור חולצות אליפות מזויפות של קבוצת הכדורגל הפועל באר-שבע ישלם לה פיצוי של 200 אלף שקל ■ לפנים משורת הדין הסכימה הקבוצה שהסוחר ישלם לה 30 אלף שקל בלבד

ניסה לרכב על גב האלופה וייקנס: בית המשפט המחוזי בבאר-שבע פסק כי סוחר שניסה למכור חולצות אליפות מזויפות של קבוצת הכדורגל הפועל באר-שבע ישלם פיצוי בגובה של 200 אלף שקל לזכותה של הפועל תדיראן באר-שבע, במסגרת תביעה שהגישה נגדו הקבוצה.

עם זאת, לפנים משורת הדין נציגי הפועל באר-שבע הסכימו שאם עד חודש יולי 2017 ישלם המפר לקבוצה סכום של 30,000 שקל, יתרת סכום הפיצוי תועמד כסנקציה עתידית במקרה שהנתבע ישוב ויפר את זכויות המועדון.

מכירת אביזרים הנושאים את לוגו קבוצות הכדורגל מקבלות משמעות יתרה כאשר מדובר בקבוצה שזכתה באליפות, וקהל האוהדים שלה גדל לפיכך. ככלל, הכנסות הקבוצות ממכירת אביזרים מניבות סכומים כסף לא מבוטלים ועמם גם זיופים - תופעה שמתרחשת בעולם כולו והקבוצות מנסות למגר.

בסמוך למועד זכיית המועדון באליפות המדינה בכדורגל במאי 2016, הובא לידיעת הנהלת הפועל באר-שבע כי מספר עסקים בבאר-שבע וברחבי הארץ משווקים ומוכרים מוצרים מזויפים של הקבוצה. לשם כך שכרה הקבוצה את שירותיו של חוקר פרטי, שתיעד הליך של רכישת חולצות אליפות מזויפות, שכללו את שמו המסחרי ואת סימני המסחר של המועדון.

בהמשך הגישה הפועל באר-שבע תביעה לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, באמצעות משרד עורכי הדין לוצאטו. כאמור, בית המשפט קבע כי על הנתבע לשלם לקבוצה פיצוי בגובה של 200 אלף שקל, לצד הוצאת צווי מניעה קבועים למפרים.

מהפועל תדיראן באר-שבע נמסר בתגובה כי "המועדון רואה בחומרה ניסיונות להשתמש בסימנים המסחריים של הקבוצה ולמכור מוצרים מפרים שמטעים אוהדים וצרכנים לחשוב שהם מוצרים מקוריים של המועדון".