עוד רבעון מוצלח לטאואר; צופה הכנסות שיא ברבעון השני

הכנסות טאואר ברבעון הראשון של השנה עלו ב-19% ■ המנכ"ל: "כל קווי העסקים שלנו חזקים. כרגע אנחנו רואים ביקושים חזקים גם ברבעונים הבאים"

ראסל אלוואנגר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר / צילום: איל יצהר

אחרי עלייה של 82% במניה בשנה החולפת, יצרנית השבבים טאואר ממשיכה לספק למשקיעים חדשות טובות. הפעם אלו דוחות טובים לרבעון הראשון, ויותר מכך, תחזית חזקה לרבעון השני. החברה נסחרת בשווי של כ-2 מיליארד דולר.

טאואר סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 330 מיליון דולר, בהתאם לתחזית שמסרה ולצפי האנליסטים, נתון המשקף צמיחה של 18.7% ביחס לרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), טאואר רשמה רווח נקי של 45.5 מיליון דולר, ירידה של 31% מהרבעון המקביל, אך יש לציין שברבעון המקביל נרשם רווח הון חד-פעמי כתוצאה מרכישה. בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-49.9 מיליון דולר, עלייה של 58.2%. הרווח הנקי למניה הגיע ל-49 סנט, 6 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.

"אנו ממשיכים לראות ביצועים טובים בכל אחד משוקי המטרה האנלוגיים בהם אנו פועלים", אמר מנכ"ל טאואר, ראסל אלוואנגר. "במהלך הרבעון קיבלנו ביקושים גבוהים מהצפוי בסוגי המוצרים בעלי הרווחיות הגבוהים יותר. הזמנות אלו יתורגמו למשלוחי מוצרים ומכירות גבוהים יותר ברבעונים הבאים, והם מחזקים את הציפיות שלנו לגידול נוסף במכירות ובשיעורי הרווח השנה".

בשיחה עם "גלובס", ציין אלוואנגר שהביקושים הגיעו בעיקר מתחום התשתיות, ובפרט מסין. "כל קווי העסקים שלנו חזקים. אנחנו רואים ביקושים חזקים גם ברבעונים הבאים".

לדבריו, שוק שהיה חזק ברבעון הראשון הוא ה-Power Management (ניהול צריכת ההספק), כשאחד הסגמנטים הצומחים ביותר בשוק הוא בתחום הסוללות לכלי רכב אלקטרוניים.

בחברה מתגאים בתחזית ההכנסות לרבעון השני, שמשקפת שיא בהכנסות - 345 מיליון דולר (עם טווח של 4% כלפי מעלה או מטה), צמיחה של 13% מהרבעון המקביל וכ-5 מיליון דולר יותר מתחזיות האנליסטים.

עודף המזומנים - גם לרכישות

נתון חיובי נוסף בדוחות נוגע לתזרים המזומנים. טאואר ייצרה ברבעון 82.1 מיליון דולר מפעילות, ובתזרים המזומנים החופשי היא רשמה שיא של 42 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לה 432 מיליון דולר בקופה, לעומת חוב שמסתכם ב-346 מיליון דולר.

מה התכנון לשימוש במזומנים? אלוואנגר וסמנכ"ל הכספים, אורן שירזי, מציינים את המשך החזרת החובות וגם חיפוש הזדמנויות לרכישה. לדברי אלוואנגר, החברה בוחנת שני סוגי רכישות: קטנות וטקטיות של חברות בעלות יכולות טכנולוגיות שכרגע אין בטאואר, או רכישה אסטרטגית שתגדיל משמעותית את ההכנסות.

"אנחנו במצב מאוד שונה מבעבר, כשלא היו לנו מזומנים לעבוד איתם. היום יש לנו עודף מזומנים על-פני החוב. לכן יש יכולת לייצר רכישות", אומר אלוואנגר.

טאואר
 טאואר