תחזית אופטימית לאפל: "שווי של כטריליון דולר בתוך שנה"

אפל העפילה אתמול לשיא כל הזמנים במחיר של כ-153 דולר ושווי שוק של כ-800 מיליארד דולר ■ בחברת ההשקעות דרקסל המילטון מעריכים כי יש למניה עוד מקום לעלות, ומעניקים לה מחיר יעד של 202 דולר

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

למרות שענקית הטכנולוגיה אפל  דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות כספיות מעורבות ברבעון הראשון, מניית החברה טיפסה אתמול (ב') לשיא כל הזמנים במחיר של כ-153 דולר ושווי שוק כ-800 מיליארד דולר. האופוריה באפל הובילה את את חברת ההשקעות Drexel Hamilton להעניק לאפל מחיר יעד גבוה במיוחד של 202 דולר למניה, מחיר יעד המשקף לאפל שווי שוק של יותר מטריליון דולר.

"בראיין ווייט, אנליסט בדרקסל המילטון, ציין במזכר ששלח לקוחות החברה כי ההשקה הצפויה של האייפון 8 בעוד מספר חודשים, עשויה לדחוף קדימה עוד יותר את מניית אפל. "אנו מאמינים שמניית אפל היא עדיין אחת המניות שהכי מתומחרות בהערכת חסר", כתב ווייט.

ווייט חזר על המלצת קנייה לאפל והעלה את מחיר היעד של המניה ל-12 החודשים הקרובים ל-202 דולר, לעומת המחיר הקודם שעמד על 185 דולר. אם התחזית של ווייט תתממש, שווי השוק של אפל יעלה ל-1.05 טריליון דולר (בהנחה שמספר המניות הצפות של אפל, שעומד על 5.2 מיליארד, לא ישתנה).

וייט מציין כי התחזית שלו מבוססת על מכפיל רווח של 16 לאפל, שמבוסס על רווח למניה של 10.49 דולר בתוספת המזומנים למניה של החברה. לטענתו התחזית הזו סבירה, בהתחשב בכך שמדד ה-S&P 500 נסחר לפי מכפיל של 16.

מחיר היעד של ווייט הוא הגבוה ביותר מבין 33 אניליסטים בוול סטריט שמסקרים את אפל. לפי נתונים של חברת TipRanks, מחיר היעד הממוצע של אותם אנליסטים למניית אפל עומד על 159 דולר, כאשר מחיר היעד הנמוך ביותר עומד על 120 דולר.