גאדג'טים: חידושים באפליקציית סלקום TV בטלוויזיות חכמות

זה לקח לה אומנם שנתיים, אבל החידושים בסלקום TV בטלוויזיות החכמות מוצלחים - החל מצפייה בערוצי עידן פלוס דרך האינטרנט ועד יכולת הקלטה בענן של תוכניות

לקח לסלקום כמעט שנתיים לעדכן את אפליקציית הטלוויזיה החכמה שלה בטלוויזיות של LG. לפני כשבוע הגיע העדכון המיוחל. סלקום הודיעה שהיא משיקה גרסה חדשה לאפליקציית שירות הטלוויזיה שלה, לצד פיתוח אפליקציות לטלוויזיות נוספות כמו: סמסונג עם טייזן וגם אנדרואיד TV, הפעילה בטלוויזיות של סוני.

מדובר בבשורה של ממש לחובבי הטכנולוגיה והטלוויזיה. לקוחות אשר רוצים ליהנות משירות טלוויזיה מוצלח, יכולים לקבל אותו בטלוויזיה החכמה שלהם, מבלי לחבר ממיר מיושן.

סלקום מציעה כחצי שנה את האפליקציה שלה בסטרימרים של אפל, כאשר עד לאחרונה, אפליקציה בטלוויזיות חכמות ניתן היה למצוא רק בטלוויזיות של LG. אותה אפליקציה סבלה ממשק מיושן וחוסר אפשרות לצפייה בערוצים לינאריים. לקוחות שהתחברו לשירות של סלקום דרך הטלוויזיה של LG, קיבלו תקופה ארוכה חוויה משונמכת, אבל לא עוד. האפליקציה החדשה באה לשדרג את חוויית הצפייה.

התקנה: משום מה, טלוויזיית ה-LG שברשותנו - UF690Y - לא זיהתה את הגרסה החדשה, כאשר בסלקום אמרו שיש לבצע אתחול למסך, מה שאומר שכל ההגדרות שלו ימחקו ויהי צורך להתקין את האפליקציות שוב. מרגיז, אבל הפעולה הזו אכן עבדה. לאחר התקנה חדשה של הטלוויזיה, האפליקציה המשודרגת הופיעה, אבל בחנות האפליקציות עדיין היא סומנה ככזו שעודכנה ב-2015.

אז מה חדש?

עידן פלוס: משתמשי עידן פלוס מכירים את בעיות הקליטה של השירות. במקרים מסוימים, אנשים אפילו לא מצליחים לקלוט את ערוצים 1, 2 ו-10 בטלוויזיה שלהם. בסלקום פתרו את הבעיה הזו עם העברת שידורי עידן פלוס דרך האינטרנט. היכולת הזו הייתה קיימת עד היום רק באפל TV ועכשיו היא גם זמינה בטלוויזיות החכמות. טלוויזיית ה-LG אומנם כוללת יכולת קליטה של עידן פלוס, אבל קליטת השידורים דרך האפליקציה עובדת יותר טוב וגם לא דורשת אנטנה חיצונית.

תוכן: אומנם התוכן לא השתנה באפליקציה, כי השירות היה מבוסס על ה-VOD, אבל עכשיו אפשר לצפות בערוצים הלינאריים של סלקום, בינהם גם ערוצי הספורט, נשיונל ג'יאוגרפיק, ויוה, בייבי ו-CNN.

הקלטה: הקלטה בענן היא הבשורה המשמעותית בשדרוג הנוכחי של סלקום TV. משתמשי סלקום מכירים את קטגוריית "השבוע שהיה", שם מופיעים באופן אוטומטי כל תוכניות הפריים טיים של ערוצים 2 ו-10. יכולת ההקלטה שנוספה מאפשרת להקליט כל תוכנית שהמשתמש רוצה ובכל שעה. עצם זה שהתוכן מוקלט בענן, הדבר מאפשר גישה מהירה ממכשירים אחרים, כמו הסמארטפון והטאבלט. המערכת גם זוכרת את נקודת הצפייה ומאפשרת להמשיך ממנה במכשיר אחר. נפח האחסון שעומד למשתמש הוא 50 שעות והתוכן עצמו נשמר לשלושה חודשים. ניתן לבצע הקלטה סדרתית וגם לבצע הקלטה מאמצע שידור של תוכנית, כאשר היא תופיע בתיקיית ההקלטה מתחילתה.

ממשק: נתחיל בדברים החיובים: עד לשדרוג הנוכחי האפליקציה נפתחה ישר לעמוד ה-VOD, עכשיו מסך הפתיחה הוא ערוץ הטלוויזיה הליניארי האחרון שנצפה. התחושה דומה יותר להפעלת שירות טלוויזיה רגיל, סטייל הוט/yes. הממשק כולל סרגל לאורך המסך בצד הימני שלו. זה כולל גישה לכל הקטגוריות, ערוצים חיים, הקלטות, סדרות מועדפות ושירותי ה-VOD השונים.

בצדדים הפחות חיובים, סלקום עדיין לא מציעה יכולת חיפוש ואין שום התאמה אישית למשתמש. היינו שמחים שהמערכת תדע מי משתמש בשירות ואז תתאים את התוכן המומלץ לו. נכון שהפתרון הזה לא קיים אצל המתחרים הישראליים, אבל בנטפליקס הוא חלק בסיסי מהשירות. עוד דבר שהפריע לנו, בשביל לעצור את הצפייה או להמשיך, צריך לבצע שתי לחיצות. לחיצה אחת להצגת הכפתורים והמידע על המסך ולחיצה שנייה על הפעולה המבוקשת. בשלט ה-UF690Y אין כפתור עצירה/ניגון.

מחיר: המחיר שהיום צריכים לשלם עבור אפליקציית סלקום TV, פחות אטרקטיבי ממה שהיה פעם. אם במשך יותר משנה סלקום הציעה עבור מנוי האפליקציה בטלוויזיה של LG וסמארטפונים/טאבלטים תשלום של 40 שקל, היום השירות נמכר ב-100 שקל לחודש, כאשר הוא כולל אפשרות צפייה ב-5 מכשירים בו זמנית.

בשורה התחתונה, לקח לסלקום שנתיים לשדרג את החוויה של שירות הטלוויזיה שלה בטלוויזיות החכמות של LG. הזמן הארוך שעבר אומנם לא מוצדק, אבל השיפורים מוצלחים, החל מצפייה בערוצי עידן פלוס דרך האינטרנט ועד יכולת הקלטה בענן של תוכניות - כך שמדובר בסך הכל בשיפור משמעותי בחוויה שמקבלים עכשיו משירות הטלוויזיה של החברה. האפליקציה אמורה להיות זהה או לפחות דומה מאוד בטלוויזיות חכמות אחרות כמו סמסונג או סוני, כך שמי שמחזיק את המותגים האלו בבית, יכול לנסות את השירות הזה אצלו בסלון.

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.