כיל: ההכנסות עלו בכ-2.3% הרווח הנקי עלה בכ-3% ל-68 מיליון ד'

הכנסות החברה עמדו על כ-1.3 מיליארד דולר, לעומת 1.265 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ■ משלוחי האשלג של כיל ברבעון הראשון גדלו בלמעלה מ-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

חברת הדשנים כיל דיווחה היום (ד') על עלייה של 2.3% במכירות הרבעון הראשון של 2017, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-1.3 מיליארד דולר.

בכיל מציינים כי הגידול במכירות ברבעון הראשון לשנת 2017 נבע בעיקר ממכירות תמיסות צלולות, מכירות חומצה זרחתית, בעיקר בשל גידול במיזם המשותף YPH, וכן גידול בכמויות האשלג שנמכרו - בעיקר בצפון אמריקה. הגידול קוזז בעיקר על ידי ירידה במחיר המכירה של דשני פוספט וחומצה זרחתית וכן ירידה במחיר המכירה של חומצות בכיל תוספים מיוחדים ואשלג, כמו גם פיחות בשער האירו ובשער היואן הסיני מול הדולר.

השורה התפעולית הצביעה על גידול של 8.4% ברווח לרמה של כ-116 מיליון דולר ובשורה התחתונה דיווחה כיל על עלייה של 3% בלבד ברווח ל-68 מיליון דולר, בין השאר על רקע תקלה טכנית באתר של החברה בבריטניה שהביאה לפגיעה של כ-19 מיליון דולר ברווח.

המחיר הממוצע לטון אשלג שכיל מכרה ברבעון עמד על 216 דולר לעומת 235 דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת לעומת הרבעון הקודם, הרביעי של 2016, נרשמה עלייה של כ-7% במחיר הממוצע של טון אשלג שנמכר.

בכיל מציינים כי למרות העיכוב בחתימת חוזה מול לקוחות החברה בסין, משלוחי האשלג של כיל ברבעון הראשון לשנת 2017 גדלו בלמעלה מ-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חוזי אספקה עם לקוחות סיניים לשנת 2017 טרם נחתמו והצפי הוא כי ייחתמו במהלך הרבעון הנוכחי.

העלייה ברווח התפעולי נרשמה בעיקר עקב כמויות גבוהות יותר, במיוחד בתחום הפוספטים והמוצרים התעשייתיים, מעלויות חומרי גלם נמוכות יותר בעיקר בשל ירידה במחירי הגופרית, ומירידה בהוצאות הנהלה וכלליות בזכות תהליכי התייעלות. מנגד, ירידה במחירי דשני הקומודיטי, עלויות הובלה גבוהות יותר ופיחות בשער האירו והליש"ט מול הדולר פגעו ברווח.

החברה, שרשמה ברבעון תזרים מזומנים של כ-104 מיליון דולר לעומת כ-38 מיליון דולר ברבעון המקביל, תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 34 מיליון דולר.

מנכ"ל כיל בפועל, אשר גרינבאום, ציין כי "הרבעון הראשון היה בסימן המשך הביצועים הטובים של חלק מעסקי חטיבת הפתרונות המיוחדים שלנו, בפרט עסקי הברום, אשר נתמכו על ידי אסטרטגיית התמחור היעילה וכן על ידי צמצום העלויות ביחידה העסקית. כמו כן, YPH , המיזם המשותף שלנו בסין, התחיל ליהנות משיפורים תפעוליים, בכלל זה צעדי התייעלות שננקטו וכן צעדים להקטנת החשיפה למחירי הפוספט, אשר הביאו לקיטון בהפסד התפעולי של המיזם. למעט הגידול המתון בכמויות האשלג ברבעון הראשון, חטיבת המינרלים החיוניים המשיכה להיות מושפעת מהסביבה העסקית המאתגרת, בפרט בשוק דשני הפוספט וכן על ידי בעיות טכניות במכרה של כיל בריטניה, שנפתרו לאחר תום הרבעון".

"בחודשים הראשונים של 2017 המשכנו גם במאמץ הנחוש שלנו ליצור תזרים מזומנים חזק, באמצעות צמצום הוצאות ההנהלה והכלליות וההוצאות ההוניות. יחד עם זאת, אנו ממשיכים להשקיע בתכניות המחזקות את המיצוב התחרותי שלנו ואשר מציעות החזר נאה על ההשקעה. תזרים המזומנים שנוצר כתוצאה מהמאמצים הללו יאפשר לנו להמשיך ולהציג שיפור במאזן ויתמוך בצמיחה עתידית. אנו מאמינים כי מאמצים אלו ממצבים את החברה בעמדה טובה להצליח בסביבה המאתגרת המתמשכת עמה אנו והתעשייה מתמודדים, וכי הם ישפרו את היציבות והרווחיות שלנו לטווח ארוך", הוסיף גרינבאום.