עוד ועוד גופים מזהירים: מזור רובוטיקה עתידה ליפול בחדות

לאחר עוד זינוק במחיר אחת מ"כוכבות" הבורסה, ולאחר שהמניה נסקה כ-75% מתחילת השנה, מתחילים גופי השקעה להזהיר את המשקיעים: המחיר יקר, המניה עתידה לרדת עשרות אחוזים ■ מאידך, יש כאלה שאפילו מכוונים גבוה מעל מחיר השוק

המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר
המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר

גם לאחר דוחות כספיים טובים וזינוק נוסף במחיר המניה, ההמלצות השליליות על מזור רובוטיקה  לא פוסקות, ועוד ועוד גופי השקעה ממליצים למשקיעים להיזהר. מניית החברה, שזינקה בכ-75% מתחילת השנה, התחילה אתמול להיות מסוקרת על ידי חברת ההשקעות B. Riley בהמלצת "נייטרלי" ובמחיר יעד של 31 דולר למניה, נפילה של 26% לעומת מחיר הנעילה של מזור אמש בוול סטריט.

ההמלצה של בי. ריילי לא חריגה, ועוד ועוד גופים מזהירים את ציבור המשקיעים ממחיר המניה של חברת המכשור הרפואי, שנסק לשחקים. כך, בשלהי אפריל הוריד בנק ברקליס את ההמלצה למניית החברה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", ונקב גם הוא במחיר יעד של 31 דולר למניה. בברקליס הסבירו את הצעד משיקולי שווי. עם זאת, לאחר מספר ימים ספורים העלו מעט בברקליס את מחיר היעד שלהם למניית מזור - ל-32 דולר.

באמצע החודש היו אלה אנליסטים ב-Standpoint Research שלקחו את עניין השווי וההמלצה צעד אחד קדימה, או אחורה, והורידו המלצה מ"קנייה" ל"הפחת", במחיר יעד נמוך משמעותית ממחיר השוק הנוכחי - 28 דולר.

מאידך, בנק ההשקעות לדנבורג המשיך בקו השורי שלו על המניה, ופרסם אתמול סקירה אוהדת במיוחד, במסגרתה הוא שמר על המלצת "קנייה" והעלה את מחיר היעד ל-46 דולר. 

החברה עצמה סיכמה אתמול את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד של 5.2 מיליון דולר לעומת הפסד דומה של 5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעוד ההפסד התפעולי עלה ל-5.7 מיליון דולר.

עדיין, ובינתיים, נראה כי המשקיעים התמקדו לעת עתה בזינוק בהכנסות החברה ובמעבר לתזרים מזומנים חיובי ברבעון החולף - ושלחו את המניה לזינוק נוסף אמש בניו יורק.