תיק 2000: שלדון אדלסון ורעייתו יעידו במשטרה בשבוע הבא

בעלי "ישראל היום" צפוי למסור עדות יחד עם רעייתו מרים במסגרת חקירת תיק 2000 נגד רה"מ נתניהו ■ בני הזוג אדלסון יעידו בשבוע הבא במהלך ביקורם בישראל, זאת לאחר שהובהר להם כי הם אינם חשודים באף עבירה

חקירות ראש הממשלה נתניהו: המשטרה צפויה לגבות עדות מאיל ההון שלדון אדלסון, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה, כבר בשבוע הבא, זאת במסגרת החקירה בתיק 2000.

במשטרת ישראל מנסים כבר זמן רב לקבל את עדותו של אדלסון, בעליו של "ישראל היום". לפני מספר שבועות הושג סיכום עם בני הזוג שלדון ומרים אדלסון, לפיו בביקורם הקרוב בארץ הם יעידו בכל הקשור לתיק 2000, הכולל את שיחות ראש הממשלה נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס.

בני הזוג צפויים לנחות בישראל לקראת ביקור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, והם יישארו בארץ מספר ימים לאחר שביקור זה יסתיים. בימים הללו הם ייפגשו עם החוקרים וימסרו את עדותם.

הסכמתם של השניים להעיד התקבלה רק לאחר שהובהר להם באופן חד-משמעי כי הם אינם חשודים בשום עבירה, והכוונה היא לגבות מהם עדות בתיק 2000 בלבד, אלא אם יתברר כי בידי המשטרה יש מידע שקושר את אדלסון לתיק 1000 - דבר שככל הידוע אינו עומד על הפרק.

בעת סיקור הפרשה נשמעו ציטוטים של נתניהו ומוזס, שככל הנראה לא היו לרוחו של אדלסון, שכונה "הג'ינג'י". גם רעייתו מרים תמסור עדות, שכן היא זו שעוסקת בפועל בענייני "ישראל היום".