גאדג'טים: לוג'יטק Spotlight - שלט מצגות יוקרתי וחכם

אם אתם מעבירים מצגות מדי יום, השלט הזה הוא הדובדבן שבקצפת ■ אמנם מדובר במוצר פרימיום ויקר, אבל מי  שצריך את זה לא יצטער על השדרוג

אם אתם עורכים מצגות בארגון שאתם עובדים בו, אתם בוודאי נוהגים להשתמש בשלט מצגות עם ציין לייזר. זה אמנם מאפשר למקד את הקהל במסך, אבל הוא לא באמת עוזר שרוצים לשלוט במצגת. בלוג'יטק הבינו שהתחום הזה זקוק לרענון וה-Spotlight הוא הפתרון שלהם לאנשים שמצגות הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה שלהם.

התקנה: ההתקנה של Spotlight פשוטה ולוקחת דקות ספורות, אבל היא גם נקודת התורפה של המכשיר הזה. צריך להתקין תוכנה על המחשב, עבור הגדרות ותאימות. בכל פעם שמגיעים למקום בו רוצים לבצע מצגת, צריך להתקין תוכנה, אלא אם כן מבצעים אותה באמצעות הלפטופ האישי. את החיבור מבצעים בעזרת תקשורת בלוטות' או דרך המחבר האלחוטי המשולב במכשיר. היתרון בבלוטות' הוא כמובן שלא צריך לחבר שום אביזר. החיסרון בבלוטות', בכל הזמן שהיינו מקושרים למחשב האישי שלנו, השלט לא רצה להתנתק. הוא לא הפריע, אבל יכול להיות שהוא בזבז סוללה.

תכונות: הספוטלייט הוא הדור הבא של שלטי המצגות, ככזה הוא עושה הרבה יותר ממה ששלט לייזר מסוגל או שלט אחר המאפשר להעביר עמודים במצגת. נתחיל בזה שהוא מאפשר כמו כל שלט מצגות להעביר עמודים קדימה ואחורה, נמשיך בזה שניתן באמצעותו למקד את הקהל על-ידי עיגול גדול אותו מעבירים על החלקים החשובים בשקופית. ברגע שמפעילים את הסמן המעוגל, הרקע של המצגת מעומעם והתאורה מתמקדת בחלק המסומן. ניתן אפילו לבצע הגדלה לאזור מסוים במסך. כמו כן, ניתן ללחוץ על לינקים ולהפעיל קטעי וידיאו בקלות.

החוויה עצמה מהספוטלייט נוחה מאוד. השלט יושב טוב ביד וקל להתמצא בו. אמנם שליטה בסמן באוויר דורשת טיפה מיקוד, אבל זה עובר טוב. היכולת להתרחק מהמחשב ולדעת שהכל בשליטה, תהיה שווה לאנשים שמעבירים מצגות וצריכים את השליטה הזו.

ניהול מצגת מול קהל מכריח מדי פעם גם מבט על השעון, על מנת להבין כמה זמן נשאר. לוג'יטק פתרו את הבעיה הזו באמצעות מנגנון הרטט בשלט. זה יודיע 5 דקות לפני סיום המצגת וגם בסיומה.

בלוג'יטק מבטיחים תמיכה במק ובווינדוס וגם בתוכנות המצגות: Power Point של מיקרוסופט, Slides של גוגל, Keynote של אפל, PDF ו-Prezi. בבדיקה שלנו, ב-Power Point זה עבד מצוין, אבל משום מה בסליידס כפתור המעבר קדימה ואחורה התהפכו. זה לא קריטי, אבל סתם מוזר. ניתן לפתור את זה באמצעות התוכנה של לוג'יטק.

עיצוב: ספוטלייט הוא שלט המצגות היוקרתי ביותר שפגשנו. הדגם שהגיע אלינו לסקירה היה בצבע אפור עכבר (יש גם צבע שמפנייה), הוא קומפקטי ויושב בצורה נוחה ביד, ועשוי כולו ממתכת. זהו לא שלט שייהרס בקלות. המשקל של הספוטלייט עומד על קצת פחות מ-50 גרם, לא כולל המקלט הזעיר. לוג'יטק גם מצרפת לערכה נרתיק לאחסון הספולייט.

סוללה: בלוג'יטק מבטיחים כ-3 חודשי עבודה באמצעות הסוללה, אמנם היה קשה לנו לאמת את הזמן הזה, אבל בכל מקרה טעינה של דקה בודדת מספקת כ-3 שעות עבודה. מחבר הטעינה הוא מהסוג החדש יותר - USB-C. טוב שלוג'יטק עברו אליו, כך שניתן להשתמש בקלות במטען של הסמארטפון. בערכת המוצר מגיע כבל USB-C, אבל אין מיקום נוח לשילוב שלו בערכת הנשיאה.

בשורה התחתונה, אם אתם מעבירים מצגות, השלט הזה הוא הדובדבן שבקצפת. אמנם מדובר במוצר פרימיום ויקר, אבל מי שגם ככה מעביר מצגות ומרוויח מזה כסף, לא יצטער על השדרוג.

מחיר: 700 שקל

ציון: 9

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.