דיסקונט תקבל רישיון להפעיל את אפליקציית Paybox בישראל

אחרי בנק הפועלים ולאומי, גם בנק דיסקונט נכנס לפעילות בתחום אפליקציית התשלומים ■ PayBox היא אפליקציה שהוקמה לפני 3 שנים, ומטרתה איסוף כספים לקבוצות למטרות שונות כגון רכישת מתנה משותפת או תשלום ארוחה משותפת במסעדה

אחרי בנק הפועלים ולאומי, גם בנק דיסקונט נכנס לפעילות בתחום אפליקציית התשלומים. היום (ב') פרסם הבנק את דוחותיו הכספיים, ומהם עולה כי לפני מספר שבועות הוא חתם על הסכם עם הסטארט-אפ הפיננסי PayBox, לפיו ירכוש רישיון בלעדי להפעלת האפליקציה והאתר בישראל, וכן ירכוש מספר נכסים ושירותים שיאפשרו לו להמשיך ולהפעיל את האפליקציה. עסקה זו כפופה לאישור בנק ישראל ולביצוע התאמות טכנולוגיות.

PayBox היא אפליקציה שהוקמה לפני 3 שנים, ומטרתה איסוף כספים לקבוצות למטרות שונות כגון רכישת מתנה משותפת או תשלום ארוחה משותפת במסעדה. בנוסף ניתן גם לשלוח כסף בהעברה ישירה לאיש קשר, או לחלופין לשלוח בקשת תשלום. השימוש באפליקציה נעשה ללא תשלום עד לתקרה מסוימת. האפליקציה פותחה ע"י מספר סטודנטים במסגרת חממת היזמות של המכללה למינהל, ולפני כשנה וחצי יצאה לסבב גיוס של מיליון דולר.

רכישת PayBox ישראל תאפשר לדיסקונט להיכנס לפעילות בתחום עולם התשלומים הדיגיטלי. בשנה האחרונה השיקו גם בנק הפועלים ולאומי אפלקיציות דומות בשם Bit ופפר פאיי. אלא, שבעוד שאפליקציות אלה פותחו בבנקים הגדולים, הפעם קונה דיסקונט אפליקציה מוכנה.

תחום התשלומים הדיגיטלי נחשב לאחד מהתחומים המרכזיים של ענף הפינטק ולעתיד של עולם התשלומים. יחד עם זאת, אין כיום לאפליקציות אלה כמעט הכנסות והן למעשה מסבסדות את עלויות העברת התשלום ללקוחותיהן. הציפייה היא כי בעתיד, ולאחר שיצברו מחזורי פעילות גדולים, הן יפתחו שירותים נוספים, כמו סליקה לבתי עסק, ובעבורם יגבו תשלום.

בעוד פועלים ולאומי מבצעים השקעות עתק בתחום הטכנולוגי במטרה למצב עצמם כחדשנים וכדי להתמודד עם המהפיכה הטכנולוגית בענף, דיסקונט אינו יכול להרשות לעצמו, מפאת גודלו, השקעות כאלה. יחד עם זאת, הבנק מעוניין להציג פיתוח והתקדמות דיגיטליים, ולכן בורר בקפידה את השירותים והמוצרים בהם הוא משקיע.