למה פייסבוק הסירה עמוד שעוסק בגלולות "היום שאחרי"?

עמוד של ארגון הולנדי למען זכויות נשים, העוסק בסיוע לנשים שזקוקות למידע על גלולות "היום שאחרי", הוסר מפייסבוק ע"י הנהלת הרשת החברתית ■ והסיבה? לא פחות מהזויה

גלולת יום אחרי  , פייסבוק  צילום: shutterstock
גלולת יום אחרי , פייסבוק צילום: shutterstock

עמוד פייסבוק של ארגון הולנדי למען זכויות נשים, העוסק בסיוע לנשים שצריכות את גלולות "היום שאחרי", הוסר מפייסבוק על-ידי הנהלת הרשת החברתית - כך מדווח ב"גרדיאן". הסיבה היא שהעמוד הפר את התנאי שאוסר "עידוד או קידום שימוש בסמים".

בעוד חסימה של עמודים שבהם יש סחר בלתי חוקי של תרופות מרשם הוא מובן, זה לא המקרה. כאן מדובר, על-פי הדיווח, בארגון Women on Web, שמטפל באופן מסודר בנשים שצריכות עזרה בהשגת אמצעים לביצוע הפלות ובהפצת מידע על הנושא. בעמוד של הארגון בפייסבוק יש בעיקר מאמרים ודיונים שעוסקים בזכויות של נשים לבצע הפלה במדינות שונות.

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הבטיח לפני כשבועיים כי הרשת תגייס אלפי עובדים נוספים ותשפר את האלגוריתם שלה בשביל לסנן טוב יותר. אך עם כ-2 מיליארד איש בפייסבוק שמפרסמים תוכן מדי יום, נראה שיהיה קשה מאוד לעשות את זה בלי פספוסים כאלה.

העמוד למען הנשים, שלו יותר מ-10,000 לייקים, הוסר מהרשת ביום חמישי האחרון וחזר רק כעבור 24 שעות ולאחר מחאה בפייסבוק. ברשת החברתית התנצלו בפני מפעילות העמוד וכתבו שהמחיקה נעשתה בטעות.

בתגובה שנשלחה ל"גרדיאן" נכתב כי "פייסבוק היא מקום לאנשים ולארגונים לקדם דברים שחשובים להם, ו-Women on Web הוא דוגמה לכך. אנחנו מתנצלים על כך ועל-אי הנוחות שנגרמה".