משרד הבריאות: עלייה בתחלואה בסלמונלה מביצים באירופה ובארץ

לאור זאת, משרד הבריאות מבקש לרענן שוב את ההנחיות לציבור, הנוגעות לרכישת ביצים רק ברשתות שיווק או חנויות ממוזגות, הקפדה על תאריך, אחסון במקרר והימנעות מצריכת ביצים שלא עברו בישול

ביצים / צילום: המועצה לענף הלול
ביצים / צילום: המועצה לענף הלול

אחרי שהתגלה חיידק סלמונלה בשני לולים בצפון הארץ, משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ד') כי ישנה עלייה בתחלואה בסלמונלה מביצים באירופה ובישראל.

לפי ההודעה, בתקופה האחרונה נצפתה עלייה בשכיחות זן של חיידק הסלמונלה (סלמונלה אנטריטידיס) ב-14 מדינות באירופה וגם בישראל, אשר גרם לתחלואת מעיים ואף למספר צברים של תחלואה ב-2016 ו-2017.

על-פי המידע הקיים בידי משרד הבריאות, ישנה סבירות גבוהה שמקור החיידק הוא בביצים, אך טרם אותר מקור ספציפי או ודאי. גם באירופה המקור הוא ככל הנראה בביצים שמקורן בפולין.

באירופה דווחה תחלואה בין היתר בבריטניה, הולנד, איטליה, הונגריה, נורבגיה ושוודיה. עוד נמסר כי הועברו דגימות לאירופה על-מנת לבדוק האם מדובר באותו חיידק, והתשובות צפויות להתקבל תוך מספר שבועות.

לאור זאת, משרד הבריאות מבקש לרענן שוב את ההנחיות לציבור, הנוגעות לרכישת ביצים רק ברשתות שיווק או חנויות ממוזגות, הקפדה על תאריך, אחסון במקרר והימנעות מצריכת ביצים שלא עברו בישול.

עוד נמסר כי משרד הבריאות ממשיך לעקוב ויעדכן בהתאם.