לאחר חצי שנה של מו"מ: עובדי אמישראגז מאיימים בעיצומים

העובדים מאיימים כי לא יחברו בתים חדשים למערכת הגז ולא ינפיקו את האישורים הנדרשים לקבלת טופס 4

לאחר חצי שנה של משא-ומתן על הסכם קיבוצי חדש בחברת אמישראגז, המשרתת 280 אלף בתי-אב ו-25 אלף עסקים, מאיימים העובדים להתחיל בימים הקרובים בעיצומים. ההסתדרות מסרה היום (ד') כי המשא-ומתן הגיע למבוי סתום, וכי במסגרת העיצומים לא תהיה קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני, תופסק פעילות של מערך גביית הכספים, יידחו קריאות לתיקונים, יופסקו חיבורים בבניינים חדשים, ולא יונפקו אישורים הנדרשים לקבלת אישור גמר בנייה (טופס 4).

לטענת העובדים, הנהלת החברה מקשיחה את עמדותיה ודוחה את הצעותיהם, תוך נקיטת פעולות מחוסרות תום-לב בניסיון "לכרסם בכוח העבודה המאורגנת בחברה". על פי ההודעה, בחברה לא היו העלאות שכר מזה למעלה מעשור, ועובדים רבים משתכרים שכר מינימום. ועד העובדים מבקש לשפר את תנאי השכר, לצמצם את הפערים בין עובדי החברה ולהחיל את ההסכמים הקיבוציים על עובדים שעתיים.

יו"ר ועד העובדים, אלי חזות, מסר כי ההנהלה נהגה בעובדים "בדרך של זלזול בוטה ומכוער. הגיעו מים עד נפש... אנו מבטיחים לעשות את כל המאמצים על מנת לצמצם את הפגיעה בצרכני החברה, אך חשוב להבין כי מדובר במאבק עובדים ברמות שכר נמוכות, אשר רומסים את זכויותיהם ברגל גסה. זה מאבק על צדק חברתי ואנו משוכנעים כי הציבור הרחב יביע תמיכה במאבקנו".

על פי הודעת ההסתדרות, בחברה המתחרה סופרגז, בה ניהלו העובדים משא-ומתן עם ההנהלה במשך שמונה חודשים, צפויה בשבוע הבא חתימה על הסכם קיבוצי חדש.

תגובת אמישראגז: "הנהלת אמישראגז מקיימת זה מספר חודשים משא-ומתן ענייני, מקיף ורציף עם נציגי העובדים וההסתדרות. לצערנו, במקום להמשיך ולנהל משא-ומתן, בוחר ועד העובדים לנקוט בצעדים לפגיעה בתהליך, ולפעול בדרך של פגיעה בצרכנים. חברת אמישראגז קוראת לוועד העובדים לחזור לאלתר לשולחן הדיונים, ולהימנע מהחרפת המחלוקת ביחסי העבודה בחברה ממניעים לא ענייניים".