אישום: גנב עשרות אלפי שקלים בכרטיסי אשראי וצ'קים גנובים

תושב רמלה בן 26 נאשם בזיוף תעודות זהות והתחזות לבעליהם החוקי של צ'קים וכרטיסי אשראי של אנשים שונים, באמצעותם הוא רכש מוצרים ומשך מזומנים מחשבונות קורבנותיו, והכול בסכום של כ-134 אלף שקל

כרטיסי אשראי / צילום: shutterstock
כרטיסי אשראי / צילום: shutterstock

חקירה של יחידת הונאה במשטרה חשפה חשוד, תושב רמלה בן 26, שביצע עסקאות על-ידי שימוש בצ'קים גנובים ובכרטיסי אשראי גנובים ומזויפים, בהיקף של עשרות אלפי שקלים. 

כתב אישום, המכיל 15 אישומים שונים, הוגש בסוף השבוע שעבר באמצעות פרקליטות מחוז מרכז נגד הנאשם, בחשד לזיוף תעודות זהות והתחזות לבעליהם החוקי של הצ'קים וכרטיסי האשראי של אנשים שונים. באמצעותם הוא רכש מוצרי צריכה, מכשירי סלולר, ביגוד, מזון ועוד וכן ביצע משיכות מזומנים מחשבונות הבנק של קורבנותיו, והכול בסכום של כ-134 אלף שקל. 

אחד מסעיפי האישום מייחס לנאשם שימוש בצ'קים שנגנבו מקצין צה"ל ואשר שימשו אותו לצורך עבודתו כקצין. את השימוש בצ'קים הגנובים עשה הנאשם לאחר שזייף תעודת זהות על שמו של הקצין, התחזה אליו וביצע רכישות באמצעות הצ'קים בבתי עסק שונים בסכום של אלפי שקלים.

בנוסף, במקרה אחר, כתב האישום מייחס לנאשם שימוש בפרטי כרטיס אשראי שהשיג במירמה מאדם מבוגר בן 75 שמסר לו את פרטי הכרטיס, לאחר שהקשיש האמין כי הנאשם יצליח לתקן לו אפליקציה במכשיר הסלולר שלו. לאחר שקיבל מהאיש את פרטי כרטיס האשראי, ביצע הנאשם קניות של מוצרים שונים בסכום של אלפי שקלים.

החשוד נעצר ב23 באפריל על-ידי חוקרי ההונאה של משטרת ישראל, ומעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בראשון-לציון. חקירתו הבשילה כאמור לכדי הגשת כתב אישום, בחשד לביצוע עבירות של זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, התחזות כאדם אחר, קבלת נכסים שהושגו בפשע, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבת כרטיס חיוב והונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות.