נעילה חיובית באירופה; "אין סימנים ל'ציד מציאות' בשוק"

נעילת מעורבת בבורסות אסיה ■ בשווקים ממשיכים להתעסק בעניינים פוליטיים-משפטיים בארה"ב ובברזיל, כמו גם בבחירות לנשיאות איראן ■ עוד צעדי צנע ביוון

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה חיובית, לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. המדדים המובילים בניו יורק התאוששו מיום המסחר שלשום, שהיה הגרוע ביותר השנה, ו גם היום מתנהל המסחר במגמה חיובית.

 

בשווקים עדיין מתעסקים בעניינים פוליטיים-משפטיים בארה"ב ובברזיל. נשיא ארה"ב טראמפ ממשיך להסתבך, וייתכן כי עבר על החוק בניסיונותיו להתערב בחקירות של ה-FBI. בברזיל מתחילים לקשור את הנשיא לפרשת שחיתות שמאיימת לטלטל את המדינה. מדד הבווספה המקומי צנח אמש בחדות.

"אנחנו חושבים שהרבה סוחרים לא משוכנעים עדיין שהטלטלות מאחורינו, וזה גורם לשוק יציב ללא תנועות מיוחדות וללא סימנים של 'ציד מציאות'", ציינו ב-CMC Markets.

בנוסף, עוקבים הפעילים באירופה, כעמיתיהם בעולם, אחר הבחירות לנשיאות באיראן לראות האם הנשיא הנוכחי רוחאני, אשר נחשב מתון, ינצח, או שמא יריבו השמרן יגבור עליו - מהלך שעשוי להביא לבידוד בינלאומי מחודש על המדינה.

הפרלמנט היווני אישר אתמול תקציב ממשלתי חדש, הכולל שורה חדשה של צעדי צנע ורפורמות. בכך ממלאת הממשלה המקומית אחר ההתחייבויות לאיחוד האירופי, במטרה לזכות בכספי חבילת החילוץ.

התקציב כולל צעדי הצנע אושר ברוב דחוק, וכעת מקווים ביוון לשקם את הכלכלה המקרטעת, הסובלת מצמיחה חלשה, אבטלה גבוהה ושחיתות.

באסיה ננעל שבוע המסחר במגמה מעורבת.

ביפן, חברות הרכב טויוטה , סובארו ומאזדה  הסכימו ליישב תביעה נגדן בשל כריות אוויר פגומות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]