הכבישים שיסגרו והלו"ז: כל הפרטים על ביקור טראמפ

900 חברי משלחת, 233 סוויטות וחדרים שישוריינו, 56 כלי רכב בשיירה המאובטחת ו-20 אנשי השירות החשאי ■ רגע לפני שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ מגיע לביקור היסטורי בישראל, הנה כל מה שצריך לדעת

דונאלד טראמפ יוצא מהלימוזינה / צילום: רויטרס
דונאלד טראמפ יוצא מהלימוזינה / צילום: רויטרס

האתרים, לוח הזמנים - והפקקים: ביום ב' הקרוב (22 במאי) ינחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לביקור היסטורי בישראל - הראשון שלו מאז נבחר לתפקידו, יחד עם רעייתו מלאניה, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד ועוד בכירים רבים בממשל האמריקאי - והעיר ירושלים נערכת ליממה מרגשת אך מתוחה.

היכן בדיוק יעברו טראמפ וחברי פמלייתו - ומתי צפוי הביקור להסתיים? המדריך המלא לקראת הגעת הנשיא ה-45 של ארה"ב לישראל.

החל מהשעה 11:00 ביום ב', אז צפוי לנחות מטוסו של הנשיא טראמפ, ה"אייר פורס 1" הנודע, בנמל התעופה בן גוריון, ירושלים נכנסת לכוננות. מנתב"ג ימריא טראמפ במסוק לתחנה הראשונה שלו בבירה - משכן הנשיא, שם יזכה לקבלת פנים חגיגית. כל האזור יהיה חסום, לא יהיה אפשר לנסוע בו ומי שיחנה בקרבת מקום - רכבו ייגרר.

משם תגיע משפחת טראמפ לביקור המוגדר פרטי בכנסיית הקבר ובכותל המערבי, שיהפוך פחות או יותר לשטח מבוצר. לאחר הביקור שם, יגיעו טראמפ וקרוביו למלון המלך דוד - שם ינוחו למשך כשעתיים. 233 סוויטות וחדרים יושכרו לטובת הצוות של הנשיא, כשעיתונאים ומשלחות נלוות יתארחו בשני בתי מלון נוספים. אל האזור הזה יהיה קשה עד בלתי אפשרי להיכנס.

בערב יגיעו בני הזוג טראמפ, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר לארוחת ערב במעון ראש הממשלה בירושלים, יחד עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה. את הארוחה לאורחים המכובדים יבשל השף שגב משה והם יזכו גם להופעה של הזמרת שירי מימון.

היום השני לביקור ייפתח במעבר רכוב של שיירת טראמפ מירושלים לבית לחם - שם יפגוש הנשיא האמריקאי את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לאחר המפגש עמו, ישוב לירושלים - ויערוך ביקור בן רבע שעה בלבד ב"יד ושם", שם יניח זר לזכר קורבנות השואה.

שיאו של הביקור צפוי בשעה 13:30 ביום שלישי, אז יגיע טראמפ למוזיאון ישראל - שם יישא נאום. בשעה 15:40 - כך על פי התכנון, הוא ובני משפחתו יעשו את דרכם בחזרה לנתב"ג, אז ימריאו מישראל בדרכם לאירופה.

ביקור הנשיא: מבצע לוגיסטי מורכב

מאחורי 28 השעות בהן יבלה טראמפ בישראל, יש שעות ארוכות של תכנון קפדני של כל פרט ופרט, על מנת להבטיח שהביקור יעבור חלק - ובשלום. 56 כלי רכב ישמשו את הצוות האמריקאי שמלווה את הנשיא, מתוכן 14 לימוזינות.

המשלחת עצמה כוללת 900 בני אדם: אנשי לוגיסטיקה, אנשי רפואה, מאבטחים, מומחי מחשבים, מתאמי ביקור ובעלי תפקידים קריטיים מהבית הלבן שמלווים את הנשיא באשר ילך. 20 אנשי השירות החשאי ילוו כאן את הנשיא ויבטיחו את שלומו.