הממשלה אישרה את התוכנית לסבסוד הצהרונים

כחלון: "ממשיכים ליישם בכל הכח את תכנית 'נטו משפחה'" ■ חלוקה סוציו-אקונומית לפי מקום מגורים תקבע את גובה הסבסוד עבור כל ילד, שינוע בין 350-150 שקל לילד בחודש ■ חיסכון לכל ילד – כל מה שצריך לדעת

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית להרחיב את הסבסוד לצהרונים כך שההנחות להורים יינתנו לא רק בישובים החלשים ביותר מבחינה סוציו-אקונומית (אשכולות 1-3) אלא בכלל הישובים בארץ - זאת באופן דיפרציאלי שמיטיב יותר עם רשויות חלשות. מדובר בחלק נוסף ומשמעותי בתכניתו של שר האוצר משה כחלון, "נטו משפחה".

על פי התכנית, שגובשה יחד עם מרכז השלטון המקומי, משפחות הגרות באשכול סוציו=אקונומי 4 כמו אופקים, קריית מלאכי, ירוחם, כפר יסיף ועוד) יזכו לסבסוד של 350 שקל בחודש לילד עבור צהרון מגיל 3 עד גיל 8.

ישובים באשכול 5 (אשדוד, טבריה, מצפה רמון, באר שבע ועוד) יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש מגיל 3 עד 8 בחודש ובאשכול 6 (כרמיאל, גדרה, פרדס חנה, שלומי, כפר יונה, נתניה, רחובות ועוד) יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש לילד עבור צהרון לילדי כיתות א' ו-ב', ועבור אותה קבוצת גיל יזכו להנחה של 200 שקל בחודש בישובים הנמנים עם אשכול 7 (חיפה, נשר, קריית מוצקין, קריית ביאליק, פתח תקווה, ראשון לציון, ראש פינה, יהוד ועוד).

משפחות הגרות באשכול סוציואקונומי 8-10 (תל אביב, מודיעין, מכבים רעות, אבן יהודה, רעננה, כוכב יאיר, הרצליה, סביון ועוד) יזכו לסבסוד של 150 שקל בחודש בעבור ילד בצהרון בכיתות א ו-ב'. על פי האוצר, ההנחות הללו מהוות חיסכון של 1,500-3,500 שקל נטו בשנה עבור כל ילד, ועד 17,500 שקל לילד בתקופה של חמש שנים.

"כבר בחודשים הקרובים ההורים ירגישו תוספת של אלפי שקלים להכנסה הפנויה", אמר היום כחלון. "הזדמנות שווה ואמיתית מתחילה באפשרות לתעסוקה, וסבסוד הצהרונים הוא הקלה נוספת עבור המשפחות העובדות. הצעד הזה מצטרף לתכניות להפחתת הצפיפות בכיתות ותוספת סייעת שנייה בגנים שהובלתי יחד עם שר החינוך נפתלי בנט, ואלו לא הצעדים האחרונים. נמשיך ונקל על המשפחות העובדות בישראל בהרחבת השירותים והפחתת יוקר המחיה", הוא הוסיף. בנט, מצידו, השיב בקומפלימנטים ("מברך את ידידי על תוספת חשובה לחינוך"), שהוכנסו גם הם להודעה שנמסרה מלשכת שר האוצר.

בתוך כך, הממשלה אישרה היום במקביל תוספת של 400 מיליון שקל לטובת מענקי האיזון של הרשויות המקומיות החלשות, כחלק מעדכון נוסחת התקצוב שנועדה לצמצם את הפערים בין רשויות חלשות לחזקות. מרבית התוספת (370 מיליון שקל) תוקצה לרשויות החלשות ביותר, הנמנות עם האשכולות 1-4. מדובר ביישום השלב הראשון בהמלצות הוועדה בראשות מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, שהוקמה ביוזמת שר הפנים אריה דרעי ובתמיכתו של כחלון.