הרשת החברתית

האתגר של תמיר גילת

מי הגיעו למגרשי הגולף כדי לתרום למאבק בסרטן?

מועדון הגולף בקיסריה אירח ביום חמישי האחרון את אירוע ההתרמה של הקרן לחקר הסרטן בישראל בראשותו של עו"ד תמיר גילת, המכהן כיו"ר הקרן, בשיתוף וולוו ותחרות וולבו צ'אלנג'.

בין אנשי העסקים ניתן היה לפגוש את אברהם (רמי) נוסבאום, יו"ר אשטרום שהגיע יחד עם בנו אורן כדי לכבד את זכרו של מוטי סלע ז"ל, מנכ"ל אשטרום נכסים שנפטר לפני שלושה חודשים וזכרו הונצח באירוע בו נכחו גם אלמנתו דליה סלע ובני משפחתו; אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על; מאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר אחזקות; מודי כידון; צדיק בינו, בעל השליטה בבינלאומי: ראובן אבלגון, מייסד ויו"ר רוסאריו קפיטל; אהרון מינקובסקי, שותף בקרן ההון סיכון פיטנגו; ואחרים. עוד נכחו באירוע הספורטיבי-עסקי ספורטאים, מאמנים ושחקני כדורגל, בהם המאמן אלישע לוי ועוזריו רפי כהן וניר דוידוביץ'.

האירוע כלל גם 125 גולפאים שלקחו חלק בתחרות על הדשא. הפרסים והמתנות באירוע נתרמו באדיבות חברות שונות התומכות בפעילות הקרן לחקר הסרטן, בהן: מלונות דן, אל על, ישרוטל, איסתא ספורט, ארקיע ואחרות.

גילת הודה למשתתפים שהגיעו והזכיר כי "מחלת הסרטן היא המגפה של המאה ה-21 והדרך היחידה להתמודד ולהתגבר על המחלה היא באמצעות מחקר ונסיונות להביא חידושים ופריצות דרך נוספות שעתידים למגר את המחלה והשלכותיה". לדבריו של גילת "הסטטיסטיקה מלמדת שאחד משלושה אנשים יחלה בסרטן במהלך חייו. אין משפחה בישראל שהסרטן פוסח על ביתה ואינו פוגע בה במישרין ובעקיפין", הוא אמר והבטיח כי "אני אמשיך להקדיש את חיי ולהגביר ולהעצים את המודעות לחשיבות התמיכה בחוקרי הסרטן בישראל, בעבורנו בעבור ילדינו ובעבור הדורות הבאים".

בנובה מבקשים להעלות את שכרו של איתן אופנהיים ל-120 אלף שקל

נשיא ומנכ"ל החברה קיבל ב-2016 בונוס של כ-525 אלף דולר

חברת נובה מבקשת להעלות את שכר נשיא ומנכ"ל החברה, איתן אופנהיים. החברה, המספקת מערכות לבקרת תהליכי ייצור בתעשיית המוליכים למחצה, זימנה אסיפת בעלי מניות ל-22 ביוני. אחד מהסעיפים שעל הפרק הוא העלאה של כ-19% בשכרו החודשי של אופנהיים, מ-101 אלף שקל ל-120 אלף שקל. בנוסף, בחברה מבקשים להעניק לאופנהיים 50 אלף אופציות ו-50 אלף מניות חסומות ביולי הקרוב. הקצאות נוספות של אופציות ומניות חסומות בהיקף זהה יתבצעו כעבור שנתיים ושלוש שנים, בהנחה שאופנהיים ימשיך בתפקידו (חלק מהמניות החסומות יוענקו לו בכפוף לעמידה ביעדים). החברה מציינת כי ועדות הדירקטוריון שקלו את התגמולים המוצעים ולקחו בחשבון את תרומתו של אופנהיים לביצועי החברה. ב-2016, עלות שכרו של אופנהיים הייתה 1.4 מיליון דולר, מתוכם קרוב ל-400 אלף דולר שכר בסיס, כ-500 אלף דולר תגמול הוני וכ-525 אלף דולר שניתנו לו כבונוס. נובה נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 680 מיליון דולר.

שירי חביב ולדהורן

נקודת מבט אסייתית

ג'ונתן פנקין, יו"ר חטיבת שוקי הון ומניות אסיה, בבנק ההשקעות גולדמן זאקס, ישתתף בוועידת שוק ההון 2017 Capital Markets של "גלובס".

פנקין ייקח חלק בפאנל בנושא גיאו-פוליטיקה ויציג את נקודת מבטו בנוגע לכלכלת אסיה. לפני שהצטרף לגולדמן זאקס, שימש פנקין כמנהל בכיר בחברת NM Rothschild & Sons, שם עבד במשך 14 שנה בחטיבת ההשקעות. כמו כן, הוא שימש כמנהל בכיר במיזם המשותף של רוטשילד, ABN AMRO Rothschild.

ועידת שוק ההון 2017 Capital Markets שתתקיים ב-13 ביוני היא הפלטפורמה המקצועית לניתוח האתגרים העומדים בפני המגזר הפיננסי והעסקי. הוועידה תארח אנשי עסקים וממשל, מנהלים בכירים, מנהלי השקעות, בעלי שליטה בחברות, כמו גם יזמים ומשקיעים בתחומי החדשנות הפיננסית הטכנולוגית.

ראטן טאטא מחפש את הדבר הגדול הבא באוניברסיטת תל-אביב

וגם: רעיה שטראוס, אתי וגבי רוטר וד"ר מריו דראגי, מקבלים פרסים

ראטן טאטא, יו"ר הקונצרן ההודי הענק שנושא את שמו, הגיע בשבוע שעבר לאוניברסיטת תל-אביב, שם קיבל תואר ד"ר לשם כבוד, במסגרת שבוע חבר הנאמנים של האוניברסיטה.

עוד כלל הביקור מפגש בין טאטא לבין יזמים צעירים בוגרי האוניברסיטה. סיגל אדר, ראש ארגון בוגרי אוניברסיטת תל אביב וסיגלית בן חיון, מנהלת ארגון הבוגרים, אירחו את הנוכחים, ולטובת ניהול דיון פורה בשטח, גויס איל ולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס, החבר בארגון.

המפגש התברר כאפקטיבי במיוחד, לאחר שטאטא הביע התעניינות במיזם של דמיאן גולדרינג, מייסד שותף , CTO וסגן נשיא לפיתוח עסקי בסטארט-אפ Consumer Physics, המאפשר לספק נתונים אודות הרכבם של מוצרים וחומרים שונים. טאטא אף ביקש לקדם פגישה ולבחון שיתופי פעולה אפשריים.

יזמים נוספים שלקחו חלק באירוע היו אפרת רפפורט, מייסדת-שותפה ומנכ"לית Bonobo.ai; עידו יבלונקה, מנכ"ל מרכז הפיתוח של יאהו בישראל ובעבר מייסד ומנכ"ל של חברת ClarityRay ;טלי אב צוק, מייסדת שותפה ומנכל"ית VALA ; קרן צוקרמן, מייסדת- שותפה ומנכ"לית FeezBack ; בועז אביב, מייסד-שותף ו-CTO בחברת בלנדר ואחרים.

עוד קיבלו תארי כבוד מטעם האוניברסיטה: ד"ר מריו דראגי, נשיא הבנק המרכזי האירופי; טוני אבוט, ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר; היזמת ואשת העסקים רעיה שטראוס, על תרומתה העסקית; פרופ' גינטר שטמברגר, חוקר בינלאומי בתחום לימודי היהדות; פרופ' אוה מרדר, חוקרת בינלאומית בתחום מדעי המוח; פרופ' יונג שיאו, נשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה שבסין; מאיר לינזן, מנהיג אזרחי בישראל; פוראן נזריאן, מנהיגה חברתית בינלאומית למען זכויות האישה ועוד.

את פרס הכלכלה ע"ש הוגו רמניסיאנו לשנת 2017, קיבלו במסגרת שבוע חבר הנאמנים, אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים וחברי דירקטוריון בחברת קסטרו.