אנדריי אוזן משך את העתירה נגד החלטת דרעי לפטרו מתפקיד יו"ר מועצת נאות חובב

משיכת העתירה - בעקבות המלצת בג"ץ; נדחתה הצעתו לכהן בתפקיד תמורת שכר של שקל בשנה

לאור המלצת שופטי בית המשפט העליון בדיון שנערך ביום חמישי האחרון, משך אנדריי אוזן, ראש המועצה התעשייתית נאות חובב, את עתירתו נגד החלטתו של שר הפנים אריה דרעי לפטרו מתפקידו, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" ("שר הפנים פועל לפיטורי ראש מועצת רמת חובב", 29.1.17). בסיכומו של הדיון ולאחר מספר התייעצויות של הצדדים, הוסכם כי אוזן ימשיך בתפקידו עד 1 ביולי.

הנימוק של משרד הפנים לפיטורי אוזן היה תקופת הכהונה הארוכה שלו, יותר מ-6 שנים בתפקיד, וזאת למרות שבכללי המינוי לא הייתה מגבלה של אורך הקדנציה. משרד הפנים לא נימק את הדרישה לפיטורין במחדלים ספציפיים או בליקויי תפקוד.

במקביל, המועצה התעשייתית נאות חובב העבירה בימים אלה למבקר המדינה את תגובתה לטיוטת דוח על פרויקט בנייה גדול בנאות חובב, שסביב הקמתו התגלו חריגות שנחשפו ב"גלובס". בין השאר התעוררו טענות בעקבות החלפת קבלני הביצוע והערות של גורמים מקצועיים. לפני שבועות אחדים אף התריע המבקר על חשש לבעיה בטיחותית במהלך הבנייה.

בתגובה שהעביר לעובדי המועצה ביום שישי אמר אוזן: "לצערי, לשופטים לא הייתה אפשרות פסיקה אחרת לאור הביורוקרטיה הקיימת במינוי מסוג זה, כך שאין לי כל טענה כלפיהם.

"חשוב לומר שלאורך כל התהליך נלחמתי על צדקתי בדרכים שונות שמומנו מכספי, זאת במטרה אחת ברורה שראיתי לנגד עיניי - השלמת הפרויקטים והמשימות החשובות בנאות חובב.

"אפילו בשיא הדיונים, לאחר הצעת הפשרה שהציעו, במהלך נוסף החלטתי לנסות ולבחון את כוונותיהם והצעתי שיאפשרו לי להמשיך עוד 6 חודשים בתמורה לשקל אחד לשנה (!) ואילו נציגי השר שללו זאת על הסף. ביום ראשון הקרוב אחזור למועצה ואמשיך לדחוף, לקדם ולפתור בעיות על מנת להשאיר שולחן נקי לבא אחרי".

במועצת נאות חובב הוזכרו שמות של שני אישים כמועמדים של דרעי להחליף את אוזן - השר מטעם ש"ס בעבר, אלי סוויסה, ודוד בונפלד, שהיה ראש עיריית באר שבע מטעם הליכוד ונחשב מקורב לדרעי. בימים האחרונים הושמעה הערכה, שהמועמד המוביל כרגע הוא עו"ד גדי אלפסי, איש מפלגת העבודה שעסק בעבר במכירת נכסי ההסתדרות והוא מקורב לעמיר פרץ. אלפסי אישר הבוקר (ב') כי הוא מועמד לתפקיד