פריגו מתקנת את דוחות 2016: הפסד תפעולי של 2 מיליארד דולר

דיווחה על הכנסות של כ-5.3 מיליארד דולר והפסד נקי של 4 מיליארד דולר

פריגו  מתקנת את הדוחות הכספיים לאחר שבבדיקה של החברה והתייעצות עם רואי החשבון וועדת הביקורת התגלו פערים שחייבו רישום מחדש של רכישת אלאן האירית וזכויות של הטיסברי. החברה לאחר התיקון מדווחת על הכנסות שנתיות (ב-2016) של כ-5.3 מיליארד דולר, הפסד תפעולי של 2 מיליארד דולר והפסד נקי של כ-4 מיליארד דולר.

ב-2015 (לאחר תיקון הדוחות) הציגה החברה הכנסות של כ-5 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 450 מיליון דולר כשבשורה התחתונה היא מציגה הפסד נקי של 2 מיליון דולר.

בחודש מארס האחרון קיבלה פריגו  התראה מהבורסה האמריקאית (NYSE) הנוגעת לבעיה בנאותות הדוחות הכספיים לשנת 2016. הבורסה האמריקאית בדקה את דוחות החברה והעלתה כי רישומים חשבונאיים הנוגעים להכנסות מתמלוגים של הטיסברי נרשמו, ככל הנראה, בדרך שאינה הולמת. בנוסף דרשה הבורסה תיקון של הרישום החשבונאי הנוגע להוצאות המס של החברה באשר להשקעה בחברת אומגה פארמה. NYSE נתנה לפריגו חצי שנה לתקן את הדוחות בטרם ינקטו נגדה בהליכים טכאמור פריגו פרסמה הבוקר, בהתאם לדרישות הרגולציה האמריקאית, את הדוח המתוקן לשנת 2016.

במועד פרסום הדוחות המקוריים של החברה הודיעה פריגו על דחייה בפרסום אולם פרסמה את הערכותיה לתוצאות שנת 2016. מהנתונים שפרסמה אז העריכה כי הכנסותיה יסתכמו בכ-5.6 מיליארד דולר וההפסד למניה ינוע בטווחים של 28.85 ל-29 דולר למניה בעוד ההפסד התפעולי יסתכם בכ-4.65 מיליארד דולר. הנתונים המעודכנים למעשה משקפים ירידה בהכנסות אולם הפסד תפעולי ונקי קטן יותר מכפי שהעריכה קודם החברה.