בזק קיבלה חודשיים להיערך להקצאת הטלפוניה שלה למתחרים

מחירי השימוש בתשתיות הטלפוניה של בזק יפורסמו להערות הציבור, אך ההחלטה של מ"מ שר התקשורת צחי הנגבי הייתה שלא לעכב את המהלך, ואם יתברר שצריך לתקן את המחירים, הדבר ייעשה רטרואקטיבית

התחרות בתחום הטלפוניה תעלה שלב בעוד כחודשיים (17.07.17), לאחר שבזק תיערך ליישום החלטת משרד התקשורת להקצות את הטלפוניה שלה לשימוש מתחרותיה במחירים מפוקחים שנקבעו על-ידו. כפי שנחשף ב"גלובס", מחיר שירותי הטלפוניה שישלמו המתחרים לשרות טלפוניה קבוע של בזק הוא 16 שקל לקו לחודש ובעבור 1.6 אגורות לדקת שיחה יוצאת.

המשרד החליט כי ההחלטה תיושם ותצא לדרך, ובמקביל יפורסם שימוע שישקול את עמדות הציבור והמתחרים לגבי המחירים שנקבעו, ובמקרה שיגיעו למסקנה כי יש צורך לתקן את המחירים, אזי הם יתוקנו רטרואקטיבית.

היום הפיץ משרד התקשורת את החלטת ממלא-מקום שר התקשורת השר צחי הנגבי מהשבוע החולף, שאימצה את המלצת הדרג המקצועי במשרד התקשורת בעניין פתיחת שרותי הטלפוניה של בזק לתחרות.

מבחינת המשרד מדובר בהשלמה של מהלכים רגולטוריים הנדרשים להמשך יישום מדיניות הגברת התחרות בתחום התקשורת הנייחת באמצעות שוק סיטונאי, שמאפשר למתחרות של בזק להשתמש בתשתיותיה במחירים מפוקחים. הצד השני של המשוואה הוא לאפשר לבזק הקלות בפעילותה השוטפת לאחר שהמהלכים ישאו פרי והתחרות תוכח כיעילה לציבור.

לדברי המשרד, חשיבות מהלך זה היא במתן אפשרות לספקיות המתחרות להציע שירותי טלפוניה איכותיים על בסיס תשתית חברת בזק ולצרפם לחבילות שירותים הכוללות אינטרנט ואו שידורים בתעריפים אטרקטיביים ותחרותיים. 

מבזק נמסר בתגובה: "עכשיו יותר מתמיד הגיעה העת לבטל את ההפרדה המבנית האנכרוניסטית בין החברות בקבוצת בזק ולאפשר לה לספק סל שירותים. כך הצרכן יוכל ליהנות ממחירים נמוכים יותר ומשירות טוב יותר".