אלטשולר שחם - הכי פופולרי בבחירות הורים ב"חיסכון לכל ילד"

31.88% מתוכניות החיסכון שנבחרו עד כה ייפתחו באלטשולר שחם, כשבמקום השני פסגות עם 9.46%, ואחריה הראל עם 5.94% ■ בין הבנקים מוביל הפועלים עם 14.9% ■ תוכנית חיסכון לכל ילד - מדריך

בית ההשקעות אלטשולר שחם הוא הפופולרי ביותר בבחירות הורים המבקשים לפתוח תוכנית חיסכון לילדיהם במסגרת תוכנית "חיסכון לכל ילד" הממשלתית. על-פי נתוני האוצר שפורסמו היום (ג'), 31.88% מתוכניות החיסכון שנבחרו עד כה ייפתחו באלטשולר שחם, כשבמקום השני בין הגופים המוסדיים הגיעה פסגות עם 9.46% מהתוכניות ואחריה הראל עם 5.94%. בין הבנקים מוביל הפועלים עם 14.9% ואחריו לאומי עם 8.54% מהתוכניות. 

ל-1.4 מיליון ילדים בישראל לא נבחרו עדיין תוכניות חיסכון, כאשר נותרו 8 ימים בלבד לבחירת התוכנית. עד כה נבחרו תוכניות חיסכון עבור מחצית מהילדים הזכאים - 1,563,000. מהנתונים עולה כי כ- 945,000 מההורים (60%) פתחו תוכנית חיסכון בקופות גמל וכ-618,000 מהם (40%) פתחו תוכניות בבנקים.   

הורה שלא יבחר את הבנק או קופת הגמל עבור ילדיו, המדינה תבצע בחירה עבורו באמצעות מנגנון ברירת המחדל לחיסכון לילדים במקום ההורים. לילדים עד גיל 15 תפתח תוכנית החיסכון בקופת הגמל  באופן אקראי, ולילדים מעל גיל 15 תפתח תוכנית חיסכון בבנק. המדינה תבצע את הבחירה בסבב מחזורי עבור הילדים שיוותרו ללא תוכניות חיסכון. 

עם פתיחת התוכנית, בדצמבר 2016, היו שיעורי הבחירה של ההורים גבוהים, כך שבשבועות הראשונים גדלו מספר התוכניות הנבחרות בכ-60-70 אלף תוכניות מידי שבוע. ככל שחלף הזמן ירדה כמות הבחירות לכ-20-30 אלף תוכניות בכל שבוע. במקביל, גדל חלקה של המערכת הבנקאית בשיעורי הבחירה של האזרחים על חשבון חלקן של קופות הגמל, ופחת שיעור סכום ההפקדה הנוספת מסך הקופות שנפתחו מ-81% ל-68%. 

תוכנית חיסכון לכל ילד יצאה לדרך באופן רשמי לפני כחצי שנה. במסגרת המכרז שפרסמה חטיבת המימון ואשראי באגף החשב הכללי במשרד האוצר בראשותו של סגן החשכ"ל יהלי רוטנברג, נבחרו 9 בנקים מכל 5 הקבוצות הבנקאיות ו-12 קופות גמל. ההפקדות בחשבונות החיסכון מתבצעות על-ידי המוסד לביטוח לאומי, שיפקיד בחשבונות החיסכון על שם הילדים סכום חודשי של 50 שקל עבור כל ילד זכאי. בנוסף, כל הורה זכאי לבחור להוסיף לסכום 50 שקל  נוספים אשר ישולמו על-ידי הביטוח הלאומי מתוך קצבת הילדים שמקבל ההורה.

ניתן לבחור היכן לפתוח את תוכנית החיסכון באתר הבחירה, בכתובת http://haotzarsheli.mof.gov.il