סלקום: צניחה של 56% ברווח ברבעון הראשון ל-26 מיליון שקל

סך ההכנסות ירד בכ-6% והסתכם ברבעון ב-959 מיליון שקל ■ ירידה במספר המנויים וגם בהכנסה החודשית הממוצעת מכל מנוי ■ גידול של 13 אלף לקוחות סלקום TV לסך של 124,000 לקוחות

ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

חברת סלקום   מדווחת היום (ד') על תוצאות הרבעון הראשון של 2017, מהן עולה כי החברה רשמה ירידה בהכנסות וברווח, ירידה במספר המנויים וגם בהכנסה החודשית הממוצעת מכל מנוי, כמו גם עלייה בשיעור הנטישה. דירקטוריון החברה החליט שלא להכריז על דיבידנד במזומן לרבעון הראשון של השנה. 

סלקום, בניהולו של ניר שטרן, הרוויחה ברבעון הראשון 26 מיליון שקל, ירידה של 56% לעומת רווח של 59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-0.25 שקל.

סך ההכנסות ירד בכ-6% והסתכם ברבעון ב-959 מיליון שקל. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 4.5% בהכנסות משירותים ל-739 מיליון שקל ולירידה של 11.3% בהכנסות מציוד ל-220 מיליון שקל.

ההכנסות משירותים במגזר הנייד ירדו בכ-9% ל-509 מיליון שקל, ההכנסות משירותים במגזר הנייח עלו ב-5.7% ל-279 מיליון שקל, וההכנסות מציוד הסתכמו ב-220 מיליון שקל בהשוואה ל-248 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הגולמי ירד ב-16.5% ל-294 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-30.7%, ירידה מ-34.4% ברבעון הראשון של שנת 2016.

הרווח התפעולי ירד ב-33.7% ל-67 מיליון שקל, וה-EBITDA ירד ב-15.5% ל-201 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות לרבעון הראשון של שנת 2017 הסתכם ב-21%, ירידה מ-23.3% ברבעון הראשון של שנת 2016.

מצבת מנויי הסלולר של החברה לסוף הרבעון הראשון 2017 עמדה על כ-2.792 מיליון מנויים - כ-9,000 מנויים נטו פחות מברבעון הקודם. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר עמד על 12%, בהשוואה ל-11.1% ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ברבעון הראשון של 2017 ב-60.2 שקל, בהשוואה ל-65.2 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתחום אחד סלקום דווקא רשמה עלייה - גידול של 13 אלף לקוחות סלקום TV לסך של 124,000 לקוחות שנתיים מיום ההשקה. מצבת לקוחות תשתית האינטרנט גדלה בכ-17,000 ל-173,000.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא שוק ההון?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988