אושר: שוק איכרים יוקם בקריית אונו במקום אולם כנסים

ועדת הערר קיבלה את טיעוני מצלאווי והוועדה המקומית והתירה פתיחתו של שוק איכרים, במקום אולם כנסים שהשכרתו נכשלה ■ מצלאווי מנהלת מו"מ עם יועצי קולינריה להקמת שוק איכרים

ועדת הערר של מחוז תל-אביב, בראשות עו"ד תמר עיני ורדון, אישרה את פתיחתו של שוק איכרים במתחם הקאנטרי קלאב החדש בקריית אונו, אותו הקימה חברת מצלאווי. זאת במקום אולם כנסים המותר על-פי התב"ע והניסיונות להשכרתו נכשלו. בכך דחתה הוועדה את הערר שהגישה חברת רביב אחזקות, המחזיקה שטח בסמוך, אשר התנגדה למתן שימוש חורג לשוק אוכל במקום אולם כנסים.

לפני כשלוש שנים פרסמה עיריית קריית אונו מכרז לבניית קאנטרי קלאב והפעלתו, בו זכתה חברת מצלאווי. לימים, משנבנה המרכז התברר כי אולם הכנסים המשתרע על פני כ-960 מ"ר, אינו זוכה לביקוש ומצלאווי מתקשה להשכיר אותו. לבקשת מצלאווי הסכימה הוועדה המקומית לאשר היתר לשימוש חורג באולם הכנסים לטובת הקמת שוק איכרים מהגדולים בארץ.

ואולם חברת רביב אחזקות, שבבעלותה שטח במגרש סמוך המיועד למסחר ולמשרדים, הגישה באמצעות עו"ד ענת בירן התנגדות למתן ההיתר למצלאווי, בטענה שהוועדה המקומית אינה מוסמכת להתיר שימוש חורג לצורך מסחר בקרקע המיועדת לצרכי ציבור. לדבריה, היא רכשה את הקרקע הסמוכה לקאנטרי ב-2015 בהסתמך על כך שזה יהיה השטח המסחרי היחיד באזור, ואישור הפעלה של שוק אוכל, יוביל לפגיעה בעסקיה בעתיד.

חברת מצלאווי טענה בתשובה, כי ממועד הזכייה במכרז נעשו על-ידה מאמצים רבים לאתר גורם שיפעיל את אולם הכנסים, אבל מאחר שהוועדה המקומית סירבה להתיר לה שימוש למטרת אירועים וחתונות, היא לא הצליחה להשכיר את המקום, למרות שהשקיעה באולם בלבד מעל ל-12 מיליון שקל. לדברי מצלאווי, שוק אוכל עונה על השימושים המותרים במקום.

ועדת הערר המחוזית קיבלה את עמדת הוועדה המקומית קריית אונו שיוצגה באמצעות עוה"ד שחר בן-עמי ויהל עמית ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר ושות', ואישרה מתן היתר לשימוש חורג לשוק אוכל, אולם הגבילה את השימוש בו לתקופה של 3 שנים במקום 8 שנים שאישרה הוועדה המקומית. ועדת הערר קבעה, כי הפיכת האולם לשוק אוכל לא משנה את האופי הסביבתי של המקום ובהתחשב במגבלת השנים, הפגיעה במתחרה העסקי שרכשה את השטח הסמוך היא זניחה. בתום 3 השנים נקבע, כי תיבחן הארכת השימוש החורג לתקופה נוספת.

מצלאווי, הזכיינית של קאנטרי קריית אונו, מנהלת בימים אלו מו"מ מתקדם מול מיטב יועצי הקולינריה בארץ לשם הקמתו של שוק איכרים, "אונו מרקט", כדוגמת שרונה מרקט בתל-אביב ושוק צפון ברמת-החי"ל בתל-אביב.

מבנה הקאנטרי בקריית אונו הוקם על-ידי חברת מצלאווי נמצא בסמוך לספורטק בעיר. המבנה משתרע על שטח של 19 אלף מ"ר לרבות שטח מסחרי הכולל מסעדות ובתי קפה. הקאנטרי מופעל על-ידי רשת חדרי הכושר גו אקטיב, השוכרת ומנהלת את המקום. המבנה כולל בריכות וחדר כושר.

סמי מצלאווי מנכ"ל חברת מצלאווי ובעלי החברה ציין, כי "אנו מאוד שמחים על החלטת ועדת הערר. בעשור האחרון קריית אונו עוברת מהפך גדול ומהווה אלטרנטיבה מצוינת למקומות הבילוי בתל-אביב. רשתות גדולות ובתי קפה מוכרים החליטו לפתוח סניפים בעיר כי הבינו את הפוטנציאל הגדול הטמון בה. פתיחת שוק איכרים בעיר תהיה עוד צעד בתחום".

את מצלאוי ייצג עו"ד אייל קוצ'ינסקי ממשרד אברהם בר ושות'.