נתן זהבי נגד הטוקבקים בעמוד של "הצל": תובע 350 אלף שקל

יואב אליאסי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו סרטון שבו נראה לטענתו זהבי ב"יום הזיכרון הפלסטיני" ■ אלא שבסרטון כלל לא רואים את זהבי, ואליאסי נאלץ להסיר את הסרטון ולהתנצל ■ כעת תובע זהבי 5 מגיבים שכינו אותו בכינויים קשים, שכ"א מהם נדרש לפצותו ב-70 אלף שקל

נתן זהבי / צלם: תמר מצפי
נתן זהבי / צלם: תמר מצפי

העיתונאי נתן זהבי הגיש לאחרונה תביעת דיבה נגד 5 אנשים שפרסמו נאצות וקללות שהופנו כלפיו בעמוד הפייסבוק של "יואב אליאסי ("הצל")

התביעה הוגשה לאחר שביום העצמאות האחרון פורסם בעמוד הפייסבוק הפופולרי של "הצל" סרטון שבו נראה לכאורה זהבי באירוע שתואר כ"יום הזיכרון הפלסטיני". לסרטון צורף טקסט שכתב אליאסי, שבו נאמר "הפח נתן זהבי הגיע לתמוך באירוע הבזוי של יום הזיכרון הפלסטיני, עושה אצבע משולשת למפגינים מהימין וקורא להם נאצים ופשיסטים ואז מתבכיין שתקפו שמאלנים בקללות. נתן זהבי הוא הסמל הדו-פרצופי של השמאל הצבוע!".

אלא שלפי כתב התביעה, זהבי כלל לא נראה באותו סרטון שהוצג בעמוד, וכלל לא היה באירוע המדובר. בעקבות זאת הסיר בהמשך אליאסי את הסרטון וכתב לזהבי: "אני רוצה להתנצל, כנראה שהטעו אותי ושלחו לי סרטון שנאמר לי שזה אתה, וטעיתי ופרסמתי אותו. על זה אני מתנצל, אבל חוץ מזה אל תהיה דו-פרצופי".

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין שלומי וינברג ואליקים דרנג, נכתב כי הפרסום של אליאסי "עורר שילהוב יצרים והסתה של ממש" נגד זהבי, ולאור זאת הוא "מתעתד להגיש או מגיש תובענות ביחס לפרסומים נוספים" הקשורים בפוסט. ואכן, זהבי הגיש לבית משפט השלום בתל-אביב 5 תביעות נפרדות על סך 70 אלף שקל כל אחת, נגד חמישה מהמגיבים בעמוד.

התביעות נוגעות לביטויים קשים שהופנו כלפי זהבי, וביניהם קביעות שלפיהן הוא "עבריין משוקם", "נרקומן", "מטריד ילדות קטנות" ו"עבריין מורשע". התביעה החמישית מופנית כלפי מגיב שכתב כי זהבי "מגיע לתמוך במחבלים רוצחים... עוכר ישראל, שונא יהודים וגייס חמישי".

זהבי אמר היום (ה') ל"גלובס" כי "פייסבוק הפך במה להסתה מהזן הנמוך ביותר, כשכל בן אדם מרגיש שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה כשהוא מאחורי המקלדת. ברגע שזה הגיע למצב של השמצות כאילו אני נרקומן או עבריין מורשע או דברים אחרים, למרות שמעולם לא הייתי נרקומן ומעולם לא הורשעתי בשום עבירה פלילית בבית משפט - אז צריך לשים לזה קץ. ואיך שמים לזה קץ? תובעים תביעת לשון הרע. ברגע שאנשים צריכים להכניס את היד לכיס ולשלם פיצוי, אז הם יחשבו פעמיים".

זהבי הוסיף כי זאת לא הזירה היחידה שבה הוא פועל נגד דברים שנכתבים עליו ברשת החברתית הפופולרית, וכי לאחרונה הוא הגיש גם קובלנה פלילית שכבר נחקרת במשטרת חדרה נגד תושב העיר שכתב לו בעמוד הפייסבוק של התחנה בה הוא משדר (103FM): "בקרוב תמות".

- מדוע לא תבעת את אליאסי עצמו, שהוא זה שאחראי לפרסום שהוביל לאותן תגובות שנכתבו כלפיך?

"פשוט מאוד: ל'צל' יש חסינות מתביעות לשון הרע, אתה יודע למה? כי הוא פושט-רגל כבר שנים ארוכות, ואתה לא יכול להוציא ממנו אפילו בייגל'ה של 5 שקלים. הוא נמצא תחת כונס נכסים, ועם כל הרעש והצלצולים שלו, זה בן אדם שאין לו שקל בכיס".

אליאסי אישר היום בשיחה עם "גלובס" כי הוא טעה בפרסום הסרטון והסיר אותו מהעמוד שלו, וגם כי הוא אכן נמצא במצב משפטי של פשיטת-רגל. הוא ביקש להוסיף בעניין התביעה כי "מסתבר שלמר זהבי יש נפש הרבה יותר רגישה ממה שאנשים יודעים, ואני אישית ממליץ לכל מי שנעלב ממנו ומהדברים שהוא אומר על אנשים ברדיו - לתובע אותו באופן מיידי".