איסתא ואל-על בשת"פ: ישווקו חבילות נופש קולינריות לתאילנד

איסתא מציעה חבילה מודולרית הכוללת טיסות אל-על לבנגקוק והמשך בטיסת פנים לאי פוקט, שהות של 6 לילות במלון לבחירה בפוקט או בקופיפי וקורס בישול תאילנדי, לרבות ארוחה תאילנדית מיוחדת ■ כמה יעלה התענוג?

החוף בפוקט תאילנד / צילום:  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
החוף בפוקט תאילנד / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

32 מיליון תיירים פוקדים את תאילנד מדי שנה, מהם 161 אלף ישראלים (בעלי דרכון ישראלי) - כך לפי נתון שמציגה לשכת התיירות של תאילנד בישראל.

היקף המבקרים הישראלים בתאילנד בשנת 2016 שיקף גידול של 16% ביחס למספר המבקרים בשנת 2015 - שיעור הגדול מבין שאר המדינות בעולם. יעד הלשכה הוא להגיע למספר של 200 אלף ישראלים שיבקרו בתאילנד בשנת 2018.

התייר הישראלי אימץ את תאילנד, ותאילנד מצידה שמחה לאמץ גם אותו, משום שמדובר בתייר שמוציא סכומי כסף נכבדים במדינה, הרבה יותר מתיירים שמגיעים ממדינות אירופה דוגמת מדינות סקנדינביה.

תמהיל התיירים הישראלים שטסים לתאילנד, אגב, לכל אורך ימות השנה ולא רק בעונות הפיק, כולל רק 15% תרמילאים, כשרוב הבאים מישראל הן משפחות וזוגות במצב סוציו-אקונומי בינוני-גבוה.

נתון נוסף שמספקת הלשכה הוא שיחס הגברים והנשים המבקרים בתאילנד כמעט שהשתווה (43% נשים) - אחרי שבשנים קודמות בעיקר גברים טסו לנופש בתאילנד, גם מישראל.

נתון נוסף קובע כי משך השהות הממוצעת של הישראלים בתאילנד עומדת על 17 ימים, כש-65% מהתיירים הישראלים שמגיעים לתאילנד הם תיירים חוזרים.

על בסיס ההנחה שהתייר הישראלי אימץ לחיקו את תאילנד וחוזר אליה שוב ושוב, איסתא ואל-על יוצאות בשיתוף-פעולה, במסגרתו תשווק איסתא חבילות נופש קולינריות לאי פוקט, מתוך מטרה לצקת תוכן לחבילות התיור, בהתאם לדרישות התיירים הישראלים.

"האוכל הוא המלך של התוכן בישראל", אמר נועם רון, מנהל השיווק של איסתא, כשמדובר, לדבריו, במגמה שכבשה לא רק את התייר הישראלי אלא גם תיירים ממדינות אחרות.

איסתא מציעה חבילה מודולרית הכוללת טיסות אל-על לבנגקוק והמשך בטיסת פנים לפוקט, שהות של 6 לילות במלון לבחירה בפוקט או באי קופיפי וקורס בישול תאילנדי, לרבות ארוחה תאילנדית מיוחדת. התענוג הזה יתחיל במחיר של 1,060 דולר במלון בדרגת 3.5 כוכבים ובמחיר של 1,300 דולר למלון 5 כוכבים (לחודשים יוני, יולי, ספטמבר בתאריכים נבחרים).

הפרויקט נעשה בשיתוף עם המרכז למטייל בתאילנד. החבילה מאפשרת להאריך את משך השהות ולהיות גמישים בבית המלון. פוקט הוא האי הגדול בתאילנד, והוא ממוקם במרחק של שעה וחצי טיסה מבנגקוק ושעה וחצי הפלגה מקופיפי.

בעלי איסתא, אחישי גל, הוסיף כי "לפני כמה שנים הבנו שבעצם בלי לייצר ערכים נוספים לא נוכל להמשיך, וזו דוגמה לאחד הדברים שאנחנו עושים. הדגש על תאילנד נובע ממגמת הגידול בהיקף הנוסעים".

אל-על היא החברה היחידה המפעילה כיום טיסות ישירות לתאילנד, אולם בעקבות הסכם הסחר של משרד התחבורה עם המדינה, יש להניח ולקוות שנראה בקרוב גם חברת תעופה תאילנדית שתעשה את דרכה לישראל. המחסום כרגע נובע מכך שחברה כזו לא תוכל לקבל מענק מיוחד על פתיחת הקו, משום שהוא כבר קיים (חברה שפותחת קו חדש מיעד שלא היה, זכאית למענק של מאות אלפי אירו).

יודגש כי מרבית הטסים לתאילנד כיום מגיעים בטיסות קונקשן, כך למשל דרך חברת אירופלוט הרוסית.