מתכוננים ליציאה מהכלא: תוכנית השיקום של אולמרט נחשפת

בעוד כשבועיים תדון ועדת השחרורים בקיצור עונשו של רה"מ לשעבר, והרשות לשיקום האסיר כבר הכינה תוכנית ליום שישתחרר

אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן
אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן

כשברקע חשיפת חדשות 2 על הוצאת המסמכים המסווגים מהכלא, שלפי החשד החזיק ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ברשותו, בעוד שבועיים תדון ועדת השחרורים בקיצור עונשו. הערב (ה') נחשפת תוכנית השיקום של אולמרט אותה גיבשה הרשות לשיקום האסיר.

לפי התוכנית, כשייצא מהכלא, יתנדב ראש הממשלה לשעבר בשתי עמותות - "לקט ישראל", העוסקת באיסוף מזון לעניים, ועמותה בראשות הרב פירר.

אנשיו של אולמרט הציעו שהוא יתנדב בתאטרון גשר בתפקיד הכולל איסוף כספים, אך ברשות לשיקום האסיר דחו את ההצעה והסבירו כי עדיף שבשלב זה אולמרט לא יתעסק בענייני כספים.

בנוסף, ראש הממשלה לשעבר יידרש להמשיך בטיפול הפרטני שהוא מקבל בכלא גם בתקופת השיקום.

חוות-דעת חיובית - לפני פרשיית הברחת המסמכים

לפני כשבוע וחצי פורסם בחדשות 2 כי לקראת הדיון של ועדת השחרורים, הביאו אנשי מקצוע של שב"ס, כנדרש, חוות-דעת שסוקרת ומסכמת את תקופת ריצוי העונש של אולמרט עד עכשיו. מדובר בחוות-דעת חיובית, ולא מופיע בה שום אירוע חריג שאמור למנוע ממנו את קיצור עונשו בשליש.

אולם, כמה ימים אחר כך נחשף בחדשות 2 כי עורך דין שיצא מביקור אצל ראש הממשלה לשעבר נתפס כשהוא מנסה להבריח מסמכים מסווגים, שהיו על-פי החשד ברשותו של אולמרט מאז סיים את תפקידו כראש הממשלה.

המסמכים הוחרמו מיד והועברו לבחינת הגורמים הרלוונטיים במערכת הביטחון. נבדקת האפשרות שהמסמכים נועדו לצורך כתיבת ספרו של אולמרט, ושהם הוברחו אליו מביתו אל תוך כותלי בית הכלא. עורך הדין ניסה להוציא אותם ובשלב הזה נתפס. 

■ עוד באותו נושא: האם אולמרט קטל במו ידיו את ניכוי השליש ממאסרו?