ג'ון מקיין יורה: "פוטין מסוכן יותר מדאע"ש"

הסנטור הרפובליקני הבכיר לא מחכה לתוצאות החקירה של ה-FBI בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב, ואומר כי נשיא רוסיה מהווה איום גדול יותר על העולם מאשר ארגון הטרור

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס

כשברקע מעמיקה חקירת ההתערבות הרוסית לנשיאות ארה"ב, הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין אמר הלילה (ג') כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מהווה סכנה גדולה יותר לביטחון העולם מאשר ארגון הטרור דאע"ש. "דאע"ש עושים דברים נוראיים, אבל הרוסים הם אלה שניסו לפגוע ביסודות הדמוקרטיה", הסביר.

לדברי מקיין בריאיון לערוץ טלוויזיה אוסטרלי, חרף העובדה כי טרם נמצאו ראיות חותכות לכך שהרוסים הצליחו לשנות את תוצאות הבחירות האמריקאיות, העובדה היא שהם מנסים לעשות זאת - והביא כעדות נוספת את הבחירות האחרונות בצרפת.

הסנאטור הרפובליקני הצהיר כי על הסנאט לדחוף להטלת סנקציות חריפות נגד מוסקבה בעקבות ההתערבות לכאורה של רוסיה בבחירות האחרונות בארצות-הברית. "אני רואה ברוסים את האיום הגדול ביותר שיש כרגע", אמר הסנאטור, הנחשב לאחד המומחים האמריקאים במדיניות חוץ. הוא הוסיף כי "עלינו להטיל סנקציות חריפות יותר, ואני מקווה שכשהסנאט ישוב מהפגרה נעשה זאת".

מקיין, המכהן גם כיו"ר ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, התייחס בריאיון גם לכוחות האמריקאי ים הפרושים באפגניסטן. לדבריו, הוא מאמין כי הצוות המקצועי סביב הנשיא טאמפ עובד על אסטרטגיה שתוביל לניצחון, וכי טראמפ בוטח בצוות הזה מאוד. "אני מאמין שמרבית הזמן הוא מקשיב לעצות ולייעוץ שלהם", אמר מקיין, הנחשב לאחד ממבקריו הקשוחים של הנשיא טראמפ, ומיד סייג: "האם אני יכול לומר שהוא עושה זאת כל הזמן? לא. האם זה מטריד אותי? כן, זה מטריד אותי", סיכם.

משרד המשפטים האמריקאי ושני בתי הקונגרס חוקרים האם התנהלו קשרים אסורים בין המעגל הקרוב של טראמפ והממשל הרוסי במהלך הקמפיין. קהילת המודיעין האמריקאית כבר הודתה שהייתה התערבות רוסית בבחירות בארה"ב - לטובתו של המועמד הרפבוליקני. ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, סיפר שטראמפ ביקש להפסיק את החקירה נגד אנשיו ובמפלגה הדמוקרטית ובתקשורת כבר מדברים על הליך להדחת הנשיא. ככל שהחקירה מתפתחת - הטבעת סביב טראמפ עצמו הולכת ומתהדקת.