פשקוויל בירושלים: "להרוג חיילות, מפקדים ומי שמגייס בכפייה"

עליית מדרגה בהסתה נגד חיילים בקרב חרדים קיצוניים: "אם לוקחים אותך בכפייה לצבא השמד, צריך לקחת את הרובה ולהרוג בייהרג ובל יעבור, ולאחר מכן להרוג את עצמך מדין ייהרג ובל יעבור"

עליית מדרגה חמורה בהסתה נגד חיילים בקרב חרדים קיצונים: מודעה אנונימית - "פשקוויל" - שחולקה במהלך חג השבועות בשכונות החרדיות בירושלים מורה לצעירים המקבלים צו גיוס "לקחת את הרובה ולהרוג את מי שקשור לעניין". המודעה שחולקה נפתחה בכותרת "פסק הלכה", למרות שאף רב לא חתום עליה.

בפנייה לצעירים החרדים נכתב: "אם לוקחים אותך בכפייה לצבא השמד, מותר לך, ואתה צריך לעשות את הפעולות הבאות: לקחת את הרובה שקיבלת ולהרוג כל חיילת הבאה לידך ולזכות אותה בייהרג ובל יעבור, להרוג כל מפקד המחזיק אותך בכפייה, להרוג כל גייס ומפתה ועוזר"; ואף מרחיקים שם לכת וקוראים לצעירים להתאבד מדין "ייהרג ובל יעבור".

הפשקווילים. צילום: חדשות 2
 הפשקווילים. צילום: חדשות 2

כותבי המודעה שחולקה מצטטים מדברי חז"ל כדי להצדיק את טענת "פסק ההלכה". באחד מהציטוטים נכתב כי "העולם הזה הוא כפרוזדור, וחיי הנצח הם בעולם הבא". בהמשך מזהירים הכותבים כי "אם תאבד את עולם הזה, אשריך וטוב לך לעולם הבא, אבל אם תאבד את עולם הבא...".

בסיום הדברים מצוטטים משפטים שלא ברור מה המקור שלהם בהם, אך נראה כי מדובר בדברי רבנים. "גיוס בנים ובנות בייהרג ואל יעבור" ו-"גזרת הגיוס גזרת שמד". הכותבים אף מזכירים את הדמות התנכ"ית פנחס בן אלעזר שמתואר כזה שהרג את מי שעבר על דבר אלוהים.

בתחילת השבוע פורסם בחדשות 2 Online כי פשקוויל שהופץ ברחובות בני-ברק ואף פורסם בעיתונות החרדית הציע פרסים במאות שקלים לילדים חרדים שיתקפו מילולית חיילים דתיים, המכונים "חרד"קים". המודעה הבטיחה עד 530 שקל לכל ילד חרדי עד גיל 15 שיוכנס לניידת משטרה בשל הקריאה "חרדקים החוצה" ותוספת של עד 290 שקל אם הילד יעוכב לחקירה.

הפשקוויל פנה נגד השוטרים, שכונו "גיבורים על ילדים", וגם כלפי החיילים החרדים. "צדקו גדולי ישראל שאמרו להוקיע אותם בקריאות 'חרדקים החוצה' כדי שהם לא ידבקו אותנו", נכתב במודעה שכאמור מציעה פרס לילדים חרדים.

עוד טענו הכותבים האנונימיים כי "אתם בצד של התורה, בצד של הקב"ה, אתם תנצחו! הרשעים לא יצליחו להרוס את עתידכם". הנימוק שהוצע במודעה לאותם פרסים הוא שהצעקה "חרדקים החוצה" נחשבת לקיום מצווה.

הפשקווילים. צילום: חדשות 2
 הפשקווילים. צילום: חדשות 2