מרגלית: "מאבק ענקי של ביבי לדורסנות כלפי התקשורת"

העיתונאי הוותיק הגיב ברדיו 103FM לפיטוריו מ"ישראל היום": "לא הופתעתי, חשבתי שיום אחד זה יגיע" ■ "נגיד שהייתי 'עלה תאנה' - מה זה חשוב? אני את הדעות שלי הבעתי"

בועז ביסמוט ודן מרגלית / צילום: אוריה תדמור ואיל יצהר
בועז ביסמוט ודן מרגלית / צילום: אוריה תדמור ואיל יצהר

העיתונאי דן מרגלית, שפוטר היום (ג') מהחינמון "ישראל היום", הגיב לפיטוריו בתוכנית הרדיו של בן כספית ורוני בר-און ברדיו 103FM: "לא הופתעתי, חשבתי שיום אחד זה יגיע. הופתעתי רק כי לפני שבועיים שמעתי מה שבועז ביסמוט אמר עליי, ולא חשבתי שהוא יניף את הגרזן כל-כך מוקדם. לא הוא (ביסמוט) החליט, אני אפילו מוכן לתת לו ליהנות מהספק, שאם הוא היה מחליט לבד, הוא לא היה עושה את זה".

- אז מי החליט?

מרגלית: "מי יודע, מי יודע".

- איך פוטרת? 

"אני משוכנע שזאת פגיעה בחופש הדיבור, חלק מהמאבק הענקי של ביבי לדורסנות כלפי כל התקשורת. אני לא יחיד, אני לא בלעדי - אני עוד פרק".

לשאלת כספית, ענה מרגלית כי הוא אינו מתחרט על התקופה ב"ישראל היום". לדבריו, "נגיד שאני הייתי 'עלה תאנה' - מה זה חשוב? אני את הדעות שלי הבעתי, דעות שקוראי 'ישראל היום' לא מקבלים. אני מזכיר לכם שלפני חודש ימים, עמוס עוז אמר: אני רוצה להתראיין ב'ישראל היום', לא ב'הארץ'".

לאחר שעומת עם ביקורתו של עיתונאי ערוץ 10, רביב דרוקר, כלפיו בהקשר לתמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו, טען מרגלית: "רביב דרוקר לא יודע מה שהוא מדבר, הוא לא יכול להראות שתמכתי חד וחלק בבנימין נתניהו. אני כן תמכתי בו, למשל ב'צוק איתן' ובעניין הגז. לי לא הייתה בעיה עם ביבי כשהוא נשא את נאום בר-אילן. הדברים החלו להתבשל מאוחר יותר, כשהתברר שהוא לא מתכוון לקיים את (התחייבויות נאום) בר-אילן". 

לדברי מרגלית, "השיחה הכי קשה שלי עם נתניהו, שלאחריה הוא לא דיבר איתי יותר לעולם, הייתה לקראת נסיעתו לקונגרס האמריקאי. תקפתי אותו בחריפות, לא ב'מעריב' - ב'ישראל היום'".