גרוס: הסיכון בוול סטריט - הגבוה ביותר מאז המשבר ב-2008

"מלך האג"ח": "במקום לקנות בזול ולמכור ביוקר, הסוחרים קונים מניות יקרות מדי - ומחזיקים אצבעות" ■ מארק פאבר: וול סטריט נמצאת בבועה ענקית שתתפוצץ בקרוב

ביל גרוס / צלם: בלומברג
ביל גרוס / צלם: בלומברג

עוד גורו השקעות מצטרף לתחזיות "סוף העולם" בכל הנוגע לשוק המניות בוול סטריט ומזהיר מקטסטרופה שעלולה להתפתח בשווקים ולהביא אותם לסיים את הראלי של החודשים האחרונים בקול ענות חלושה. הפעם מדובר בביל גרוס, "מלך האג"ח".

לדברי גרוס, שוק המניות נמצא כיום ברמות סיכון הגבוהות ביותר שהיו מאז המשבר הפיננסי הגדול של 2008, והמשקיעים לוקחים סיכונים ומשלמים מחירים גבוהים מדי עבור המניות. "במקום לקנות בזול ולמכור ביוקר, הסוחרים קונים מניות יקרות מאוד ופשוט מחזיקים אצבעות".

גרוס הוא מנהל קרן האג"ח של ג'אנוס קפיטל ובעבר מנהל קרן פימקו שבה שלט ב-2 טריליון דולר בנכסים. הוא דיבר בכנס של סוכנות בלומברג בניו-יורק. 

גרוס מאשים את הבנקים המרכזיים והמדיניות המוניטרית המקלה שלהם בניפוח מחירי הנכסים מבלי סיבה ריאלית-כלכלית ראויה - בעוד שמשקיעים אחרים וגם בנקי ההשקעות לפעמים משלמים את המחיר. "הכסף נזרק לשווקים ומועבר לנכסים שלא מביאים תשואה ושמחיריהם גבוהים מדי", אמר. 

עוד גורו השקעות יצא באחרונה בתחזית אפוקליפטית לשווקים - מארק פאבר - שאמר בשבוע שעבר כי וול סטריט נמצאת בתוך בועה ענקית שתתפוצץ בקרוב. 

נציין, כי מאז היבחרו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב שוק המניות האמריקאי עולה ועולה בהתאם לסיסמתו של הנשיא - "אמריקה תחילה" - שמשמעותה חיזוק הכלכלה האמריקאית על חשבון סחר החוץ והיבוא ממדינות זרות. המשקיעים מבושמים מהצהרותיו של טראמפ שהן מעודדות צמיחה מקומית ועסקים בארה"ב, וקונים מניות בסיטונאות. 

לצד התחזקות מדדי המניות, גם האג"ח הממשלתיות רואות עדנה בחודשים האחרונים וזאת על רקע הציפיות כי הפדרל ריזרב ימשיך עם העלאות הריבית.