סרנה, שלם לנתניהו ושב בשקט

גרמת מספיק נזק לתקשורת. אם תערער, ייגרם נזק נוסף

בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר
בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר

עיתונאי "ידיעות אחרונות", יגאל סרנה, העניק לבני הזוג נתניהו את הנשק החשוב ביותר במאבקם נגד התקשורת. הוא איפשר להם להיות צודקים. מעכשיו נראה איך בני הזוג נתניהו יצטטו את מקרה סרנה כ"הוכחה" לחד-הצדדיות ולרדידות של התקשורת המופנית נגדם.

זה נקרא "לדעת"?

למי שלא זוכר: באישון לילה סילקה שרה נתניהו את בעלה ממכונית השרד שלהם על כביש תל-אביב-ירושלים, בדרכם הביתה. זה היה הקטע אותו פרסם סרנה בפייסבוק.

כשלעצמי, אני מוכן להאמין הרבה דברים על שרה נתניהו, גם כאלה שנשמעים יוצאי דופן. אבל בכל זאת!!! כשקראתי את הסיפור, טלפנתי אל סרנה, אמרתי לו את דעתי והצעתי שיירד מהעניין כמה שיותר מהר. הוא כעס עלי מאוד ואמר בתוקף שהוא "בטוח" שזה נכון.

מה ההוכחות שיש לך, שאלתי. הוא סיפר ששמע ממישהו ששמע ממישהו וכו'. תמהתי: זה נקרא "לדעת"? אלה הוכחות?? צא מהעניין, הפצרתי בו, לפני שאתה גורם נזק לדברים שאתה, וגם אני, מאמינים בהם. "אסור לתת לביבי ושרה לנצח בנושא הקשור לתקשורת", אמרתי.

סרנה לא הקשיב

סרנה לא הקשיב, למרות שלא יכול היה להציג שום הוכחה, כפי שנקבע היום (א') בפסק הדין. לרוע מזלו של סרנה, עורך דינו הוא אביגדור פלדמן, בעצמו מהזן של השמאל הקיצוני, ששמח להיאבק בנתניהו והציג "הגנה" עלובה ומעליבה את האינטליגנציה.

פסק דין צפוי בצדק

עכשיו באו התגובות של סרנה לפסק הדין: "זה פסק דין צפוי בימים אפלים אלה. אך זו רק תחילת המאבק בתביעת ההשתקה... במקום הזוג נתניהו, ממש לא הייתי מזדרז לרכוש תנור בישול חדש".

והאמת: פסק הדין היה צפוי משום שהפרסום דיבתי, וזה לא קשור ל"ימים אפלים" ולהשתקה; מה גם שלהשתיק פרסומים כוזבים זה דבר חיובי ולגיטימי, לא שלילי; החידוד הזול על "התנור החדש" הוא מביש ואינפנטילי.

הקורבן האמיתי

אדון סרנה, אתה לא הקורבן, אתה ה"עבריין" במקרה זה. הניסיון שלך להסתתר מאחורי חופש הביטוי ואישיותם הבעייתית של בני הזוג הוא פתטי. הצעתי לך מזמן לרדת מהעניין, עכשיו אני מציע לך לשכוח מערעור. תגיד תודה אם נתניהו לא יגיש ערעור על קולת העונש.

לסיכום: בטוח שיש לך חברים שאומרים לך שאתה גיבור וצודק, סרנה. אבל אתה לא. עיתונאי אינטליגנטי והוגן לא היה מפרסם את הידיעה המטופשת על כביש ירושלים. גרמת מספיק נזק לתקשורת, עכשיו שלם ושב בשקט.

תגובת נתניהו

בתגובה של נתניהו נאמר שכל הזמן כותבים עליהם שקרים. אמירה זו היא שקרית. רוב הפרסומים הם נכונים - ועובדה שנתניהו לא תובע עליהם.