הופקדה תוכנית מתאר לבית שאן: 6,500 יח"ד ו-700 חדרי מלון

בית שאן צפויה למעשה להכפיל את מספר יחידות הדיור בתחומה: בעיר מתגוררים היום 19 אלף תושבים ב-6,000 יחידות דיור, והתוכנית צפויה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של 28 אלף תושבים לפחות

אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון שבמינהל התכנון, הפקידה להתנגדויות הציבור תוכנית מתאר כוללנית לעיר בית שאן. במסגרת התוכנית, יתווספו לעיר 6,540 יחידות דיור, 710 חדרי מלון, 470 חדרי אירוח, ו-470 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר.

בית שאן צפויה למעשה להכפיל את מספר יחידות הדיור בתחומה. בעיר מתגוררים היום 19 אלף תושבים, ב-6,000 יחידות דיור. התוכנית צפויה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של 28 אלף תושבים לפחות. כמו כן, בעיר פועלת כיום אכסניית נוער אחת, כאשר התוכנית, מייעדת מגרשים לתיירות ומאפשרת הקמת בתי מלון חדשים בעיר.

התוכנית מתמקדת בחיזוק והתחדשות העיר הוותיקה, לצד פיתוח אזורי מגורים חדשים במעטפת של הישוב. בנוסף, תוכנית המתאר מציעה הרחבה משמעותית של אזור התעסוקה בסמוך לתחנת הרכבת ולמסוף המטענים המתוכנן בסמוך אליה.

מסוף המטענים יהווה נדבך נוסף בפיתוח ציר רכבת העמק הקושר את העיר עם נמל חיפה ממערב ועם מעבר הגבול לירדן ממזרח, כמנוף לפיתוח כלכלי תעסוקתי וביסוס מעמדה של העיר כעיר סחר אזורי ובינלאומי. כמו כן, התוכנית מעתיקה את תוואי הדרך האזורית מס' 71 מצפון לאזור התעשייה הקיים. תוואי זה עתיד להתחבר לכביש כניסה חדש למרכז העיר, אשר יחשוף את הנכנסים לעיר לגן הלאומי הקיים.

בנוסף כוללת התוכנית את הרחבת הגן הלאומי "עתיקות בית שאן" תוך חיזוק הקשר בינו לבין הישוב, על ידי תוספת עוגני תיירות ומסחר שיוקמו לצידו.

התוכנית נערכה באמצעות מנהל התכנון בשיתוף עם לשכת תכנון מחוז צפון ועיריית בית שאן, ותוכננה ע"י צוות אדריכלים בראשות האדריכלית ענת פיק בשיתוף אדריכלית שרי קלאוס.