סכסוך בין השותפים לשליטה במצלאוי: בוטל הסכם ההשקעה

סמיר מצלאוי הודיע לאליהו קנפלר על ביטול הסכם בעלי המניות ■ המצוקה הפיננסית שאליה נקלעה מצלאוי בשנים האחרונות אילצה את סמיר מצלאוי לדלל משמעותית את החזקותיו בחברה

סמיר מצלאוי / צילום: איל יצהר
סמיר מצלאוי / צילום: איל יצהר

סכסוך בין צמד בעלי השליטה בחברת הנדל"ן מצלאוי  - המייסד והמנכ"ל סמיר מצלאוי, ושותפו אליהו קנפלר, המכהן כיו"ר מצלאוי, שאליה נכנס להשקעה בתחילת 2016. חברת הנדל"ן עדכנה אמש (ג'), כי מצלאוי ובת זוגו קלרה הודיעו לקנפלר על "ביטול הסכם ההשקעה והסכם בעלי המניות וכן ביטול מנגנון 'השליטה המשותפת' בחברה לאלתר, וזאת בשל אי-עמידתו של קנפלר בהוראות הסכם ההשקעה". עיקר הוראות ההסכם הוא תשלום סך של 10 מיליון שקל לבני הזוג מצלאוי, כנגד מכירת מניות המוחזקות על-ידיהם. עסקה זו היא בין שני הצדדים, והכסף במסגרתה לא יועד להיכנס לחברה, כך שהיא לא צפויה להשפיע על החברה מבחינה תפעולית.

המצוקה הפיננסית שאליה נקלעה מצלאוי בשנים האחרונות אילצה את סמיר מצלאוי לדלל משמעותית את החזקותיו בחברה, ולהכניס את קנפלר כשותף לגרעין השליטה. במסגרת זו חתמו הצדדים על עסקה בשני שלבים - הקצאת מניות החברה לקנפלר תמורת כ-44 מיליון שקל, שכבר בוצעה, ומכירת נתח ממניותיו של מצלאוי לקנפלר תמורת כ-10 מיליון שקל נוספים. עם השלמת העסקאות, השליטה בחברה צפויה הייתה להיות שווה, עם כ-45% מההון לכל אחד מהצדדים.

לאחר השלמת השלב הראשון בעסקה, מחזיקים כיום בני הזוג מצלאוי כ-53% מההון וקנפלר בכ-37%. קנפלר הוא ככל הידוע משקיע חרדי המתגורר בירושלים, אשר השקעותיו מתרכזות בעיקר בתחומי הטכנולוגיה והביומד.

בינתיים חברת מצלאוי מתקשה להתאושש, והיא סיכמה את הרבעון הראשון של 2017 בהפסד של 6 מיליון שקל, לאחר הפסד שנתי של 35 מיליון שקל ב-2016 כולה. רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת לב המשקיעים לפירעון אג"ח בהיקף של 124 מיליון שקל בין תחילת יוני 2017 ועד סוף מארס 2019. הם מציינים, כי "יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה ולהמשיך לפעול בעתיד הנראה לעין כפופה להתממשות תוכניות ההנהלה, הכוללות בין היתר מימוש נכסים, הכנסת שותפים בפרויקטים של 'פינוי-בינוי', השלמת עסקאות מכירת מקרקעין, ניהול הון חוזר של החברה על-פי הצורך, שעבוד נכסים כנגד קבלת הלוואה ומשיכת עודפי מזומנים מחשבונות ליווי".