שחקן מעו"ף: סבירות נמוכה לשבירת רף 1,400 הנקודות במדד

שינוי הסנטימנט בארה"ב לא מגיע לכאן ■ חדשות המעודדות לשורטיסטים ■ וכן: ברמת הסטייה המקומית הנוכחית, 7.5%, אין הצדקה לבצע כתיבה של פוזיציות

מסחר- עליות- מניות-בורסה / צילום: שאטרסטוק
מסחר- עליות- מניות-בורסה / צילום: שאטרסטוק

בסקירתנו האחרונה, עת נסחר המדד מעל 1430 הנקודות, הערכנו כי השוק ידעך לסביבות 1420-1425 ובהתאם הצענו רכישת פרפר קרוב - רחוק, שדי בירידה של 5 נקודות במדד בכדי להוביל לתשואה גבוהה. המהלך התקיים כבר ביום המחרת, אף על פי שגם המתנה על פני כל השבוע עם טווח תנועה של 0.2% לכיוון, הייתה מובילה לרווח כפול ומשולש.

על פניו ישנו שינוי סנטימנט בארה"ב - המדדים אינם מתקדמים עוד וקובעים שיאים, ואף חווינו ימי ירידה דרמטיים הנושקים ל-2%. בפועל, סטיית התקן האמריקאית הנסחרת כעת ברמת 10.5% מבטלת לחלוטין אפשרות של מהלך חד מטה, תהא הסיבה אשר תהא. על אף שמדובר במרחק של 1% וקצת איננו רואים בימים הקרובים תרחיש בו רמת 2400 הנקודות ב-S&P נשברת והמשקיעים בניו-יורק ימתינו להתפתחות.

בהתאם, קשה לנו לראות בימים הקרובים שבירת 1400 במעוף. לא רק שדחיפה שלילית מארה"ב כאמור אינה על הפרק, אלא שגיוסי הקרנות נושקים לשיא שבועי חדש. בחלק מהימים הקרנות המנייתיות הגיעו לגיוסים של 60 מליון שקל - וזו הסיבה שבשעות הצהרים רואים תיקון של 1-3 נקודות מעלה. עד כדי כך הדבר כבר מופנם בשוק, עד כי חזרה עם ארביטראז' שלילי אינה מבטיחה כלל פתיחה שלילית. המשקיעים המקומיים מתעלמים מפער דואליות של מחצית האחוז, ולכל היותר שולחים המדד לירידה של עשירית - בבחינת ברור כי לא תתרחש כל תנועה.

הפסימים/השורטיסטים יכולים לראות סימן חיובי בירידה העקבית בשבוע החולף באג"ח הקונצרני. זהו שוק בועתי לחלוטין המתמחר אפס סיכון, בטח מול הממשלתי, ועדין להניח כי בעקבות ירידה בקרנות המעורבות יבלם הגיוס בקרנות ללא תיקון בארה"ב זה מעט מוגזם.

הנגזרת של האמור לעיל היא אחת - דשדוש ועוד דשדוש. יהיה מי שיטען בצדק כי ברמת הסטייה המקומית הנוכחית, 7.5%, אין הצדקה לבצע כתיבה של פוזיציות. אבסולוטית זה נכון אלא שמעשית המגמה היא החשובה, וכיוון שאיננו רואים עלייה בסטייה/תנועה של ממש במדד ניתן לומר כי הסטייה מגלמת נאמנה לא רק את שהתרחש אלא אף את הצפוי ולכן הפרמיה הנמוכה של היום יכולה להיראות גבוהה בעוד מספר ימים לאחר ירידה נוספת בסטייה.

אי לכך, הדרך היחידה בעת הנוכחית (מדד כעת 1425) להרוויח באופציות היא בהתבסס על שחיקה: כתיבת CALL 1420 שבועי; כתיבת PUT 1420 שבועי; קניית PUT 1380 שבועי; קניית CALL 1460 שבועי. אוכף קלאסי פשוט המניח עמידה במקום וייסגר לאחר יומיים דשדוש או לאחר ירידה של 3-4 נקודות. הסיבה להטיה מטה היא מחשש עליה בסטייה שטכנית ברמה כה נמוכה הסבירות שלה לעלות עולה עשרות מונים על הסבירות להמשך ירידה בה.

■ אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.