המחיר המרבי של הצהרונים יעוגן בחוק - 650 שקל בחודש

מפעיל צהרון שיגבה יותר מהמחיר המרבי שנקבע, ייקנס בסכום של עד 50 אלף שקל ■ מספר הילדים בצהרון לא יעלה על 35 ילדים ■ מדובר על צהרונים שבתמיכת המדינה - ולא צהרונים פרטיים

ילדים וצעצועים / צילום: יונתן בלום, באדיבות קבוצת pmi, Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב
ילדים וצעצועים / צילום: יונתן בלום, באדיבות קבוצת pmi, Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

הקץ לעושק בצהרונים? המחיר המרבי לצהרון יעוגן בחקיקה ויעמוד על 650 שקל בבסיס ועד 935 שקל לחודש במקרים של הוספת תכנים (למשל חוגים). במקרים רבים מדובר בחיסכון של מאות שקלים לחודש לכל ילד.

סוגיית הרישוי, כמו גם הגדרה של אנשי צוות, היא באחריות משרד החינוך - כך שאם ייווצר מצב שבו צהרונים ירצו לחסוך בעלויות על-מנת לעמוד בתקרה החדשה, משרד החינוך יצטרך להידרש לכך עם תקנות מתאימות.

הצעת החוק בנושא מתייחסת לצהרונים המופעלים בבתי ספר של רשויות מקומיות ולצהרונים הנתמכים על-ידי המדינה בדרך כלשהי, ומכאן שלא מדובר על צהרונים במסגרות פרטיות.

את הצעת החוק, פועל יוצא של מחאת הצהרונים, יזמו ח"כ ד"א יפעת שאשא-ביטון (כולנו) יו"רית הוועדה לזכויות הילד, וח"כ יעקב מרגי (ש"ס), יו"ר ועדת החינוך, ולפיה מפעיל צהרון שיגבה יותר מהמחיר המרבי שנקבע, ייקנס בסכום של עד 50 אלף שקל.

עוד קובעת הצעת החוק כי מספר הילדים בצהרון לא יעלה על 35 ילדים. ההצעה תיכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הקרובה, ולשם יישומה יוקם מנגנון פיקוח מיוחד מטעם משרד החינוך.

לדברי ח"כ שאשא-ביטון, "מחאת הצהרונים נפלה על אוזניים קשובות. הצעת החוק תשים סוף להיעדר הפיקוח ולעושק המחירים של הצהרונים במדינת ישראל, ובטוחני כי תקל על יוקר המחיה, שאיתו מתמודדות משפחות רבות".