חברת החשמל רוצה לפתוח את חוזה הגז הענק עם "תמר"

זאת לנוכח העובדה שהחברה משלמת קרוב ל-6 דולר ליחידת חום, לעומת כ-4.7 דולר שמשלמים יצרני החשמל הפרטיים ■ מחיר זה צפוי להמשיך לעלות, משום שהוא מוצמד למדד המחירים לצרכן האמריקאי

דירקטוריון חברת החשמל הורה להנהלת החברה לנהל מו"מ עם שותפות תמר על פתיחת הסכם הגז, לנוכח העובדה שהחברה משלמת קרוב ל-6 דולר ליחידת חום, לעומת כ-4.7 דולר שמשלמים יצרני החשמל הפרטיים. מחיר זה צפוי להמשיך לעלות, משום שהוא מוצמד למדד המחירים לצרכן האמריקאי.

שותפות תמר הן דלק קידוחים , וישראמקו  לצד המפעילה נובל אנרג'י. חוזה הגז של חברת החשמל בהיקף 1.2 מיליארד דולר ל-15 שנה הוא חוזה העוגן שאיפשר את פיתוח מאגר תמר, אך במועד חתימתו פסל הממונה דאז על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, את המנגנון שעליו סיכמו חברת החשמל ושותפות תמר, הקובע כי המחיר שהחברה משלמת יהיה צמוד למחיר העתידי הנמוך ביותר שבו תמכור השותפות גז ללקוחות אחרים.

לדברי יו"ר החברה יפתח רון טל, "המחיר גבוה וצריך לתקן אותו וכמה שיותר מהר. יש מנגנון לתיקון המחיר ב-2021, ואנחנו דורשים בכל תוקף להקדים את המנגנון הזה לתחילת 2018. אם לא נצליח נצטרך לחשוב באילו פעולות נוספות אנחנו צריכים לנקוט על מנת להבטיח שזה קורה.

"אני נחוש והדירקטוריון הנחה את ההנהלה לפעול בכל דרך חוקית, על מנת להביא את ההסכם הזה, כך שתהיה בו ההגינות המתחייבת בין הצדדים. בעיני לפחות, לפי מיטב השיפוט וההבנה שלי, ההגינות מחייבת את הורדת המחיר לא ב-2021 אלא כבר בשנה הבאה".

מ"תמר" נמסר: "חוזה חברת החשמל-תמר חסך לחברת החשמל ולמשק הישראלי עשרות מליארדי שקלים. ההסכם אושר על ידי הממשלה והנהלת חברת חשמל ואושרר דה פקטו במתווה הגז. שותפות תמר תמשיך לכבד את מלוא מחויבויותיה על פי ההסכם ואין לנו ספק שכך תנהג גם חברת חשמל".