סטארט-אפ ישראלי פורץ דרך בתחום התזונה גייס 12 מיליון ד'

הסטארט-אפ הישראלי DayTwo, שמספק ללקוחותיו המלצות תזונה מותאמות אישית דרך הסמארטפון, השלים סבב גיוס הון מוצלח של 12 מיליון דולר ■ הבסיס לפיתוח הוא מחקר פורץ דרך של מכון ויצמן המאפשר מיפוי וניתוח חדשני של הרכב חיידקי המעי

הסטארט-אפ DayTwo, שדיווחנו לכם עליו לראשונה לפני מספר חודשים, השלים סבב גיוס הון בהיקף של 12 מיליון דולר מתאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון, החברה הגדולה בעולם בתחום הציוד הרפואי וממריוס נכט שייסד את החברה והגדיל את השקעתו בה. זהו סבב הגיוס הראשון (Series A) של החברה שיחד עם השקעות קודמות הושקע בה עד כה סכום כולל של 17 מיליון דולר.

נכט, כך מספרים יודעי דבר השתתף במחקר של מכון ויצמן לאחר שהיזם דב מורן המליץ לו על כך, ובמהלכו גילה שהוא טרום-סוכרתי. נכט לא היה מודע לכך לפני כן וסביר להניח שאם לא היה נבדק במסגרת הניסוי ומשנה את הרגלי התזונה בהתאם, היה הופך לסוכרתי בתוך מספר שנים.

DayTwo מספקת ללקוחותיה המלצות תזונה מותאמות אישית דרך הסמרטפון, בהתבסס על מיפוי וניתוח הרכב חיידקי המעי (microbiome), במטרה לאפשר לכל אדם לשמור על רמות מאוזנות של סוכר בדם ובכך לשמור על אורח חיים בריא יותר.

הטכנולוגיה של DayTwo מבוססת על מחקר פורץ דרך וראשון מסוגו בעולם אשר בוצע כאמור במכון ויצמן. במסגרת המחקר גילו כי סוגי מזון זהים יכולים לגרום לתגובות סוכר שונות בדם אצל אנשים שונים, וכי הרכב חיידקי המעי, שייחודי לכל אדם תורם לתגובה השונה. במחקר התגלה בין היתר שייתכן ומזון שמוביל לתגובת סוכר מאוזנת אצל אדם אחד עלול להוביל לעליה ברמות הסוכר בהתייחס לאדם אחר. מזונות שאנו תופסים כבריאים מתגלים במקרים מסוימים כלא מומלצים ולהיפך.

החברה השיקה לאחרונה את תוכנית השותפים שמאפשרת לדיאטנים, תזונאים ומרפאות העוסקות בתזונה מותאמת אישית ליהנות מהטכנולוגיה פורצת הדרך ולספק שירות מותאם אישית מבוסס ניתוח חיידקי המעי ללקוחותיהם.