20 בוגרי קורס סייבר של תע"א יתחילו לעבוד בחברה

תע"א ערכה הכשרה מואצת (כ-3 חודשים) על רקע המחסור החריף במומחים ובעובדים בענף ■ הבוגרים יועסקו במפעל הסייבר החדש של החברה במתחם של אלתא מערכות באשדוד

כ-20 צוערי קורס הסייבר הראשון של התעשייה האווירית סיימו בימים האחרונים הכשרה מואצת שנמשכה כ-3 חודשים לתפקידים שימלאו במפעל הסייבר החדש שהחברה פתחה.

ההחלטה על פתיחת מסלולי ההכשרה למקצועות הסייבר התקבלה על רקע המחסור החריף במומחים ובעובדים בענף: "נדרשנו לפתוח בתהליך מואץ של גיוס כוח אדם - נוכח הגידול המשמעותי בכמות המשימות שלנו אל מול לקוחות החברה", הסבירה בשיחה עם "גלובס" מנהלת מפעל הסייבר של החברה, אסתי פשין. המפעל הוקם לפני כשנה במתחם של החברה הבת של התע"א באשדוד, אלתא מערכות, ומועסקים בו כיום כ-100 עובדים.

כ-1,000 מועמדים הציעו את עצמם לקורס הייחודי, מהם התקבלו 20 בלבד: "בשל המחסור באנשי סייבר החלטנו שאם קיים קושי לגייס מומחים בתחום - נכשיר אותם בעצמנו", אמרה פשין. הרוב המוחלט של המועמדים ענו למודעות שהתע"א פרסמה ברשתות החברתיות.

המועמדים נדרשו לעמוד בדרישות סף גבוהות: "בראש ובראשונה ביקשנו שהמועמדים לקורס יהיו צעירים בנפשם, שרוצים להסתער על מימד הסייבר ובעלי ניסיון טכני של שלוש שנים בתפקיד שמשיק לתחום הסייבר, כמו מתכנתים ומהנדסי תכנה בעלי ניסיון ב-IT", מספרת פשין.

לראיונות עצמם הגיעו כ-150 מועמדים: "חיפשנו את האנשים עם הערכים הנכונים והמוטיבציות המתאימות למלא תפקידי סייבר. שמנו דגש מאוד חזק על היבטים כמו עבודת צוות. ב-2016 מפעל הסייבר הגיע להצלחה עסקית מרשימה, ואחת הסיבות לכך היא שיש לנו צוותים משומנים היטב. הסיכויים להצלחה בכאלה תפקידים הם גבוהים יותר בעבודת צוות. חיפשנו אנשים עם יכולות טכניות טובות וכישורי למידה, עמידה באתגרים מורכבים וקשים".

תוכנית הלימודים שעל בסיסה נעשתה הכשרת עובדי הסייבר החדשים של תע"א גובשה במפעל ההדרכות הפנימי של החברה (מהו"ת). בחברה הביעו בימים האחרונים שביעות רצון מתוצאות הקורס - ובוחנים אפשרות לפתוח מחזור שני, כנראה בתחילת השנה הבאה.

בתוך כך התע"א הודיעה היום (ג') כי תשקיע באמצעות מפעל הסייבר שלה בשתי חברות סייבר שפועלות בהולנד ובהונגריה, בניסיון להעמיק את פעילות המו"פ הגלובלית שלה. החברה ההולנדית שבה משקיעה תע"א היא Inpedio BV, המספקת פתרונות הגנת סייבר לממשלות ולארגונים ומוצריה כוללים אמצעים לזיהוי איומי כופר. החברה ההונגרית שבה משקיעה תע"א היא Cytrox, המספקת מודיעין סייבר לממשלות. ההשקעה בשתי החברות הוערך ב-8-10 מיליון דולר.