מייסד סימילאר-ווב: "חודשים הרווחתי 5,000 ש'; כמעט סגרתי"

אור עופר מגיע לאולפן של נבות ואביב ומנסה להסביר מה מניע יזם להמשיך ולדחוף את הסטארט-אפ שלו, גם כנגד כל הסיכויים ■ האזינו לפודקאסט

אור עופר  / צילום: איל יצהר
אור עופר / צילום: איל יצהר

כשאתה מנהל חברה שסירבה להצעות רכישה ביותר מ-100 מיליון דולר, קשה לך לדמיין שהכול התחיל במשרדון קטן מעל חנות ביצים בדרום תל-אביב ועוד קודם בכמעט שנתיים של עבודה בלי משכורת בכלל.

עם נציגויות בשלוש יבשות ומאות עובדים, אור עופר, מייסד ומנכ"ל של סימילאר ווב, מגיע לאולפן של נבות וולק ואביב פרנקל ומנסה להסביר מה מניע יזם להמשיך ולדחוף את הסטארט-אפ שלו, גם כנגד כל הסיכויים.

בשיחה עם עופר הוא מספר על הרעיון הראשוני של סימילאר ווב כמודל צרכני לשיפור חווית הגלישה. את האתר הראשון של סימילאר ווב הוא בנה ב-HTML. כשהשיקו את התוכנה לראשונה המוצר תפס תאוצה וזכה לפרסום ותקשורת רבה וכך הצליח לגייס את ההון הראשוני בזכות המשקיע הראשון, יוסי ורדי שהשקיע במוצר כ-100 אלף דולר.

ארבע השנים הראשונים לחיי החברה היו קשים, המשרד היה ממוקם בדרום תל-אביב מעל חנות ביצים והמשכורת עמדה בקושי על 5,000 שקל בחודש. "מזל שהייתי צעיר", אומר עופר. לאחר תקופה, התחילו להגיע חברות מחקר שקנו מהחברה את המידע שהיה להם באינטרנט, זה מה שהחזיק את החברה. אך השוק היה קטן יחסית והייתה תקרת זכוכית.

ב-2011 סימילאר ווב הגיעה למיצוי, היו לה 4 מיליון משתמשים והחברה הבינה שיש למצוא אפיקים נוספים. הם התחילו לבחון את הנכסים שיש להם והבינו כי יש להם את הפאנל הכי גדול בעולם של מה קורה באינטרנט, קטלוג אתרים וטראפיק. הם בחנו את השוק ומצאו כי אין שחקנים רבים בשוק וברשותם ידע וניסיון בעל ערך רב.

האזינו לפודקאסט: