שחקן מעו"ף: נגלוש בימים הקרובים מתחת ל-1,430

ללא תנועה דרמטית מעבר לים, אין סיבה שנקבל כאן יציאה מגבולות הדשדוש ■ מוטב להתמקד בכתיבות נמוכות במעט מהספוט, עם מקסימום פרמיה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסקירתנו בשבוע שעבר האחרונה הערכנו כי הדשדוש כאן בכדי להישאר. לכן, העליות הן עניין חולף והחזרה מתחת ל-1,440 אמורה להתרחש תוך ימים בודדים. עוד הוספנו כי מה שלא יעשה הלחץ מעבר לים יעשו שחקני המעו"ף (שאכן התערבו מדי בוקר ופגמו בסנטימנט). בהתאם, הצענו אסטרטגיה שהניחה ירידה מתחת לסטרייק האמור. יומיים מאוחר יותר כבר היה ניתן לסגור בתשואה דו-ספרתית, והחל מהיום השלישי ניתן היה לגזור (כמעט) מלוא הרווח, ללא צורך להיכנס לפקיעה.

מי שמופתע מהמהלך, ככל הנראה בעיקר הציבור וסוחרים, מספיק שיבחן את גרף המעוף בחצי השנה האחרונה. הדשדוש הרחב מלפני כשנה של 1,380-1,470 פינה מקומו לדשדוש צר בסביבות 1,400-1,440. הסיבות לתיקון מעלה/מטה אינן חשובות ותמיד נמצאות בדיעבד. חשוב יותר לראות את השימוש במדד הבנקים כגורם ממתן, שלא לומר מווסת. בבוקר עם ארביטראז' שלילי חד יודע כל סוחר מתחיל כי הבנקים יטפסו באותו הבוקר - ולהיפך, בזכות פעילות שחקני המעוף. עד כדי כך השוק הפך צפוי עד כי פעמים רבות אין צורך בהתערבות הכותבים, אלא די בנבואה המגשימה עצמה לעיתים עד כדי דחיפה של 1% מעלה את מניות המגזר ללא סיבה נראית לעין.

במצב דברים זה, ללא תנועה דרמטית מעבר לים, אין סיבה שנקבל כאן יציאה מגבולות הדשדוש. אם להמשיך על פי היגיון מרכז הפוזיציה, אנו עתידים לגלוש בימים הקרובים מתחת ל-1,430. להנחה זו מצטרפת מגמת כתיבות שחקני המעו"ף, המניחים ירידה במהלך החודש לסביבות 1,420 ולמטה מכך. כנהוג במחזותינו, אם שחקני המעו"ף שוגים בהערכתם הם כבר ילחצו על המדד ולכן לא כדאי בכל מקרה ללכת כנגד הכותבים.

אם זהו המצב, מוטב להתמקד בכתיבות נמוכות במעט מהספוט, עם מקסימום פרמיה. במדד הנוכחי (1,435) האסטרטגיה ההגיונית הינה קניית PUT 1,430 ליולי; כתיבת PUT 1,430 שבועי; כתיבת PUT 1,420 שבועי; קניית PUT 1,400. שימו לב כי מדובר על פרפר 1,425 מעוות, אך הרווח אינו מצוי מתחת ל-1,430, אלא די בעמידה במקום או ירידה יומית ל-1,430 וכבר אנו מתקרבים למקסימום הרווח ובהתאם יש לסגור.

■ אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.