ההגרלה הגדולה ב"מחיר למשתכן": 36,292 כבר נרשמו

קצב הנרשמים להגרלה האט מעט, אך צפויה קפיצה מחודשת לקראת סגירת ההגרלה ■ בתחתית רשימת הביקוש: מצפה רמון (91 משקי-בית) ושלומי (101 משקי-בית)

מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי
מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי

ההגרלה הגדולה של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון: 36,292 משקי-בית נרשמו להגרלת כ-15 אלף דירות מוזלות במסגרת מחיר למשתכן, כך עולה מהדיווח השבועי של משרדי האוצר והבינוי והשיכון אודות היקף ההרשמה לתוכנית.

נציין כי בעוד בשבועיים הראשונים קצב ההרשמה היה גבוה יותר, כעת נראה שהקצב הואט כאשר בשבוע שעבר דווח על כ-32.8 אלף משקי-בית שנרשמו. עם זאת, האפשרות של הזכאים להמתין עד הרגע האחרון כדי לבחון את הביקוש ביישובים השונים ובכך גם להחליט על המיקום כפועל יוצא של הסיכויים לזכייה, עשויה להוביל לקפיצה במספר הנרשמים בימים האחרונים של ההרשמה שצפויה להיסגר ב-9 ליולי. עוד נזכיר כי גם מי שכבר נרשם להגרלה הגדולה יוכל לשנות את הבחירה עד הרגע האחרון.

ההגרלה הגדולה מתייחסת לכ-15 אלף דירות מוזלות ב-24 יישובים ברחבי הארץ. על פי הנתונים המעודכנים של מספר זכאי סדרה א', שהם הרוב המוחלט של הזכאים שרשאים לגשת להגרלה (מלבד פרויקטים בנצרת עלילת ובית שמש) מספרם עומד על כ-46 אלף משקי-בית. כלומר, על פי מצב הנרשמים עד כה, ישנם עוד כעשרת אלפים זכאים שיכולים להירשם להגרלה וטרם עשו זאת.

על פי פילוח ההרשמה של זכאי התוכנית על פי היישובים השונים עולה כי היישוב אליו נרשמו עד כה מרבית הזכאים ממשיך להיות ראשון-לציון (כ-11.6 אלף משקי-בית), במקום השני העיר הרצליה (כ-10.1 אלף נרשמים) ובמקום השלישי מודיעין בה נרשמו 9,798 משקי-בית. נציין כי שלוש הערים הללו הממוקמות בראש טבלת הביקוש של הזכאים נותרה זהה מאז תחילת ההרשמה להגרלה.

בתחתית רשימת הביקוש ניתן למצוא את מצפה רמון שם נרשמו רק 91 משקי-בית להגרלה ואת שלומי, שם נרשמו 101 משקי-בית בלבד. גם במקרה זה, אין שינוי במיקום היישובים בהם הביקוש נמוך.

נזכיר כי במסגרת ההגרלה הגדולה יכולים הזכאים להירשם לשלושה יישובים שונים (ולגשת להגרלות לכל הפרויקטים באותו היישוב). מסיבה זו קשה להעריך את סיכוי הזכייה בכל יישוב רק על בסיס הנתונים כי למעשה כל משק-בית נספר 3 פעמים בטבלה. 

מחיר למשתכן
 מחיר למשתכן